2015؛ سال پیوستن فناوری QUANTUM DOT به تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی
شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 را از 16 تا 19 دی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار می‌ کند.

تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی

ال‌جی گستره حق انتخاب شما را وسیع‌تر می‌کند، انتخاب‌های بیشتر برای تجربه‌ای عالی از تماشای خانگی
شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) از تلویزیونی اولترا اچ‌دی با فناوری نقطه کوانتومی به عنوان بخشی کلیدی و مهم از گسترش برنامه تلویزیون‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 که از 16 تا 19 دی‌ماه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود رونمایی خواهد کرد. تلویزیون اولترا اچ‌دی ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی ترکیب رنگ گسترده‌تری دارد. همچنین در این تلویزیون اشباع رنگ نسبت به تلویزیون‌های LCD رایج بهبود یافته است. این تلویزیون در سال 2015 در کنار سایر تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی و OLED شرکت ال‌جی عرضه خواهد شد.
فناوری نقطه کوانتمی ال‌جی با به کنترل درآوردن نانوکریستال‌هایی که اندازه‌ای از 2 تا 10 نانومتر دارند عمل می‌کند. در این فناوری هر نقطه بسته به اندازه‌اش رنگی متفاوت از خود ساتع می‌کند. با اضافه کردن صفحه باریکی از کوانتوم در مقابل بکلایت LCD، در نرخ بازتولید رنگ و درخشندگی کلی تصویر تقویت قابل توجهی صورت می‌گیرد. از آنجایی که نقطه‌های نانویی که به قدری کوچکندکه بتوانند خواص مکانیکی کوانتومی نشان دهند,رنگ‌های فوق‌العاده زنده و شفاف ساتع می‌کنند، فناوری نقطه کوانتمی قادر است تا قابلیت‌های ممتاز نمایشگرهای فعلی اولترا اچ‌دی IPS شرکت ال‌جی را بالاتر ببرد. نرخ بازتولید رنگ در پنل‌های IPS ال‌جی که دقت رنگ فوق‌العاده بالا و زوایای دید بسیار گسترده دارد در مقایسه با سایر تلویزیون‌های LCD و LED رایج 30 درصد افزایش یافته است. این مسئله این امکان را به تلویزیون می‌دهد تا محدوده رنگ فوق‌العاده گسترده‌ای را به بیننده عرضه کند که برای محتواهای 4K ایده‌آل است.

تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی
 
تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی از فناوری‌ای استفاده می‌کنند که با هدف دوستی با محیط زیست طراحی شده است زیرا هیچ کادمیوم یا مواد سنگین سمی دیگری ندارد. 
این-کیو لی، نائب رئیس و مدیر بخش تلویزیون و مونیتور شرکت ال‌جی، می‌گوید: "فناوری نقطه کوانتمی جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی را به سطحی مدرن از کیفیت تصویر همراه با قابلیت‌های بازتولید رنگ زنده و شفاف می‌رساند". همچنین آقای لی می‌گوید: "اضافه شدن تلویزیون Ultra HD با فناوری نقطه کوانتمی به لیست تلویزیون‌های ما ذیل تلویزیون‌های OLED که برنده جایزه شده‌اند، ال‌جی را به یک تولیدکننده پیشگام در خلق مبتکرانه‌ترین و متنوع‌ترین فناوری‌های تلویزیون در این صنعت مبدل می‌کند."
بازدیدکنندگان از غرفه ال‌جی در CES 2015 واقع در مرکز همایشات لاس‌وگاس، سالن مرکزی، شماره 8204 از 16 تا 19 دی‌ماه این فرصت را خواهند داشت تا با چشمان خودشان تلویزیون‌های شگفت‌انگیز 4K Ultra HD با تکنولوژی نقطه کوانتمی شرکت ال‌جی را از نزدیک ببینند. 
 
گردآوری:گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع:روابط عمومی شرکت ال جی الکترونیکس