با گوشی های سونی عکاسی کنید جایزه بگیرید!
تازه‌ترین فناوری دوربین در تلفن‌های همراه دسترس‌پذیری را برای عکاسان افزایش داده است. هر خاطره‌ای را می‌توان در هر شرایط و هر مکانی ثبت کرد

جوایز عکاسی جهانی  Sony برای سال ۲۰۱۵ جایزه‌ای جدید برای عکاسی با تلفن همراه اهدا می‌کند

 
۲۷ ژانویه: سازمان عکاسی جهانی امروز جایزه‌ای جدید را مختص عکاسی با موبایل در جوایز جهانی عکاسی Sony معرفی کرد. 
تازه‌ترین فناوری دوربین در تلفن‌های همراه دسترس‌پذیری را برای عکاسان افزایش داده است. هر خاطره‌ای را می‌توان در هر شرایط و هر مکانی ثبت کرد و هر کسی با دسترسی به تلفن می‌تواند زندگی روزمره را به تصویر بکشد. دسته‌بندی تلفن همراه در جوایز عکاسی جهانی Sony در سال ۲۰۱۵ به رسمیت شناختن این آزادی خلاقانهٔ جدید است و اینکه چگونه عکس‌برداری با موبایل به بازتعریف شیوهٔ ارائهٔ هنر عکاسان کمک می‌کند. 
عکاسان با هر میزان مهارت از امروز تنها یک‌ماه فرصت دارند تا بهترین عکسشان را که پاسخگوی این موارد باشد ارائه کنند: آنچه را که در زنگی نهاده‌اید از آن بگیرید. موارد آشکار را به عقب رانده و الهام‌بخشی را در پیرامونتان ببینید. با اسفاده از تلفن همراهتان برای مشاهدهٔ جهان از لنزی متفاوت چیزهای غیرعادی را کشف کنید.
سونی
 
علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ثبت نام در تاریخ ۲۷ فوریه، به‌رایگان از طریق وب‌سایت www.worldphoto.org در مسابقه شرکت کنند.
 

۲۰ عکس برتر توسط هیئت داوران شامل افراد زیر گزینش خواهند شد:

 
•آنا دیکسون، مدیر عکاسی، Huffington Post، ایالات متحده
•کریس هادسون، دبیر هنری گروه، National Geographic Traveller، بریتانیا
•آنتونی لپینا، عکاس و مدیر هنری، فرانسه
•آلوین سون، دستیار سردبیر، HWM و HardwareZone.com، سنگاپور
•یوجینی چبوتارف، مدیر عکاسی و یکی از بنیانگذاران، 500px، کانادا
 
فهرست نهایی در وب‌سایت سازمان عکاسی جهانی، www.worldphoto.org، به نمایش گذاشته شده و یک برنده با رأی‌گیری عمومی در وب‌سایت در فاصلهٔ ۱۰ تا ۱۷ مارس، برگزیده خواهد شد.
عکاس تصویر برگزیده شده توسط عموم در ۲۳ آوریل برای شرکت در مراسم جوایز مسابقهٔ عکاسی Sony به لندن پرواز خواهد کرد و مجموعه‌ای از محصولاتSony Mobile  شامل تلفن هوشمند و تبلت XperiaTM پرچم‌دار را دریافت خواهد کرد. 

عکاسی با سونی
 
آسترید مرگت موتسنیگوس، مدیر هنری سازمان جهانی عکاسی گفت: «با داشتن فناوری باورنکردنی امروزین در نوک انگشتانمان، امکان ثبت رویدادهای روزمره را داریم که در واقع بخشی بی‌نظیر از تاروپود زندگی‌مان را شکل می‌دهند. اغلب ما تاریخچهٔ خودمان را تلفن‌های همراهمان به تصویرمی‌کشیم و در این باره چندان هم فکر نمی‌کنیم. این دسته‌بندی به ما اجازه می‌دهد نگاهی کمی نزدیک‌تر به آن خاطرات به ظاهر معمولی، بیندازیم.»
آنتونی لپینا، یکی از داوران که یک عکاس خیابانی فرانشوی است و اغلب با تلفن همراهش عکس می‌گیرد، افزود: «اینکه می‌بینیم عکاسی چطور با فناوری‌ها و استفاده‌های جدید پیشرفت می‌کند، واقعاً باعث خوشنودی است. این امر بی‌درنگ شیوهٔ تفکر ما دربارهٔ عکس را تغییر می‌دهد. همیشه باید «گوش‌به‌زنگ» باشیم تا بتوانیم بهترین لحظه را ثبت کنیم. و من به شخصه امیدوارم با این جایزه بتوانیم لحظه‌های فوق‌العاده‌ای را بیابیم.»

جزئیات بیشتر دربارهٔ جوایز عکاسی Sony و سازمان عکاسی جهانی، در این وب‌سایت در دسترس است:  www.worldphoto.org 
عکس‌های گرفته شده توسط آنتونی لپینا با Sony Xperia Z3 در بخش اخبار وب‌سایت سازمان عکاسی جهانی در این نشانی در دسترس است: press.worldphoto.org
 

برای پرسش‌های مطبوعاتی لطفاً با ما تماس بگیرید:

جیل کولتون در سازمان عکاسی جهانی
+44 (0) 20 7886 3043/ jill@worldphoto.org
Sony Xperia
 

داوران

 

آنا دیکسون، مدیر عکاسی، Huffington Post

فعالیت حرفه‌ای آنا دیکسون شامل ۱۰ سال فعالیت در این رشته هم برای نشریات کاغذی و هم آنلاین می‌باشد. آنا کار ویرایش عکس را در سال ۲۰۰۴ در Netscape آغاز کرد و یک سال بعد برای دنبال کردن این حرفه در نشریات کاغدی به نیویورک رفت. او در نشریاتی مانند Guitar World، Revolver، Future Music، Rolling Stone و Popular Photography کار کرد و پس از آن به iHeartRadio رفت. جایی که بر روی ۸۵۰ وب‌سایت و رویدادهای بزرگ شامل جشنوارهٔ موسیقی iHeartRadio، نظارت می‌کرد. آنا پیش از انتصاب به سمت مدیر عکاسی، در سال ۲۰۱۲ به راه‌اندازی Huffington، مجلهٔ iPad کمک کرد.
 

کریس هادسون، مدیر هنری گروه، National Geographic Traveller، بریتانیا

کریس مدیر هنری گروه در National Geographic Traveller است و از همان آغاز مجله  در سال ۲۰۱۱ بر کرسی هنری آن تکیه زده است. او که عاشق عکاسی سفر است، اغلب به عنوان داور در مسابقات عکاسی شرکت می‌کند و رئیس هیئت داوران مسابقهٔ عکاسی سالانهٔ مجله است. http://www.natgeotraveller.co.uk
 

آنتونی لپینا، عکاس ومدیر هنری

آنتونی مدیر هنری و عکاس در پاریس فرانسه است. هرچند به‌طور تجاری عکاسی نمی‌کند ولی کارهایش هیچ چیزی کم ندارد. آنتونی از زندگی روزمره عکس می‌گیرد و با توجه ویژه به زندگی زیرزمینی شهرهای ما به جاذبه‌های مدرن وهمچنین عکاسی سنتی خیابانی می‌پردازد. 
 

آلوین سون، دستیار سردبیر، HWM و HardwareZone.com

آلوین دستیار سردبیر در HWM و HardwareZone.com است که مباحث مربوط به روند دوربین و سخت‌افزار را در ۸ سال گذشته پوشش داده است. عشق او به عکاسی در اواخر دههٔ ۹۰ زمانی که دانشجوی طراحی بود، آغاز شد و از آن زمان تاکنون ادامه یافته است. او یکی از نویسندگان کتاب HWM MegaGuide to Digital Photography 3.0 است و رویدادهای برزگ فناوری در سراسر جهان را پوشش داده است. تازه‌ترین کار آنلاین او سفر عکاسی به ژاپن قدیم است.
 

یوجینی چبوتارف، مدیر عکاسی و یکی از بنیانگذاران، 500px

یوجینی چبوتارف یک عکاس حرفه‌ای و یکی از بنیانگذاران  500px است، انجمن عکس ممتاز برای یافتن، اشتراک‌گذاری، خرید و فروش عکس‌هایی با بالاترین کیفیت. چبوتارف در سال ۲۰۰۹ با انگیزه‌ای که از عشقش به عکاسی و یاری کردن عکاسان برای موفقیت نشئت می‌گرفت، 500px را بنا نهاد. این وب‌سایت در حال حاضر منبعی الهام‌بخش برای میلیون‌ها بازدیدکننده در سراسر جهان است و به عضویت تعدادی از بهترین عکاسان جهان به خود می‌بالد. چبوتارف به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر عکاسی، مسئول جان بخشیدن به دیدگاه 500px از طریق جلب مشارکت انجمن و برقراری پیوند مستحکم بین عکاسان و تیم 500px است. چبوتارف که عکاس حرفه‌ای زبردستی‌ست که کارهایش در سراسر جهان به نمایش کذاشته شده است، داوری چندین مسابقهٔ عکاسی بین‌المللی شامل  Red Bull Illume در سال ۲۰۱۳، مسابقهٔ بهترین عکس روسیه در سال ۲۰۱۳، مسابقهٔ عکس شایستهٔ سال ۲۰۱۳، مسابقهٔ عکاسی Life Framer در سال ۲۰۱۴ و مسابقهٔ عکاسی موبایل سال ۲۰۱۴ را بر عهده داشته است.
 

گردآوری : گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع : روابط عمومی شرکت سونی