موارد حقوقی در طراحی سایت
در اینجا لیستی از آیتم ها که در حیطه مسائل حقوقی در طراحی سایت قرار می گیرند را اشاره م نماییم.

برای طراحی یک سایت ایده آل با ما همراه شوید

اگر دقت کرده باشید می بایست بخش درج شده در خصوص حقوق کپی رایت در طراحی سایت ها را دیده باشید.از این رو که احتمال می رود در محیط مجازی و فضای اینترنتی از طراحی و المان های دیگر وب سایت ها استفاده و یا کپی برداری شود فلذا آگاهی از تخلفات و حقوقی که در خصوص طراحی وب سایت در نظر گرفته شده است، الزامی می باشد. در اینجا لیستی از آیتم ها که در حیطه مسائل حقوقی در طراحی سایت قرار می گیرند را اشاره م نماییم.
 

•عکس

مهم ترین مسئله ای که اغلب در طراحی سایت نادیده گرفته می شود بحث عکس ها و طرح های گرافیکی می باشد که افراد اغلب بدون توجه خاص به این مسئله به بکارگیری ازآن می پردازند.برای اغلب طراحان وب سایت استفاده از عکس های یافت شده در موتورهای جستجو امری بسیار طبیعی می باشد. مسئله این می باشد که گوگل در خصوص استفاده از این عکس ها به کاربران خود هشدار می دهد و آنها را از حق کپی رایت در نظر گرفته برای آنها آگاه می نماید. در نظر گرفتن این مسئله مهم است که آیا شما اجازه بکارگیری از عکس را در محیط سایت خود دارا می باشد یا خیر.شرکت طراحی سایت می بایست اهمیت این موضوع را در وهله اول مورد توجه قرار دهد. بهره گیری از گرافیک خاص و نیز طراحی قالب های زیبا قیمت طراحی سایت مختلفی را دربرخواهد داشت و کسب وکارها مطابق نظر و بودجه خود می توانند تصمیم گیری نمایند.
 

•HTML/Source Code

اغلب طراحان در طراحی سایت خود از سورس کدهای جای داده شده در کارهای قبلی خود و یا در دیگر وب سایت ها استفاده می نمایند. استایل شیت و کدهای گنجانده شده در سایت ها از قانون حق کپی رایت پیروی می نماید و بکارگیری از آنها جزو مسائل حقوقی می باشد.
 
 

•مجوز برای پلتفرم

امروزه استفاده از وب سایت های استاتیک به طور منسوخ در آمده است. اغلب سایت ها امروزه در طراحی سایت خود از  WordPress, Joomla, Presta Shopاستفاده می نمایند. این نکته را می بایست در نظر داشتن که استفاده از این نرم افزارها با مجوز و لیسانس همراه خواهد بود. معمول ترین مسئله در این خصوص استفاده از نرم افزارهای خرید بدون اخذ هیچ مجوز و لیسانسی می باشد.
 

•Open Source Blunders

این مشکل زمانی در طراحی سایت رخ خواهد افتاد که طراحان کار خود را source code منتشر می نمایند. مخصوصا کدهای GPLed در بسیاری از تم های وردپرس.
 

•کپی محتوا

استفاده و کپی برداری از محتواهای درج شده در وب سایت ها امری بسیار رایج در بین سایت ها می باشد. انجام این امر علاوه بر مسائل حقوقی که شامل می شود موجب رنکینگ پایین شما در بین دیگر وب سایت ها می شود و در سئو سایت شما تاثیر منفی دارد.
 
درج لاین رعایت حق کپی رایت در انتهای صفحات ایتم الزامی در طراحی سایت شما می باشد که شرکت طراحی سایت این مسئله را لحاظ می نماید.
 

گردآوری : گروه خدمات و محصولات سیمرغ
seemorgh.com
منبع : روابط عمومی شرکت نونگار