بهار نزدیک است و بساط هفت سین پهن می شود اما بدون سبزه این سفره صفایی ندارد . سبزه امسال می تواند هنر دست کدبانویی چون شما باشد !؟امتحان کنید .
 مواد لازم :
● یک لیوان عدس
● یا یک لیوان گندم

ظروف و وسایل لازم:یک بشقاب یک کاسه و یک تکه پارچه.

طرز تهیه:
برای این کار از دو هفته به عید شروع کنید.
مجبور نیستید هر دو نوع سبزی را سبز کنید یا حتی اگر گندم در دسترس ندارید می توانید از دانه‌های جو هم استفاده کنید فرق چندانی با هم ندارند و قبل از اینکه مشخص بشود گندم هستند یا جو سیزده بدر سر رسیده و دیگر نیازی به آنها ندارید.
عدس را شب قبل از شروع کردن داخل یک کاسه بریزید و آب روی آن بریزید تا از روی عدس‌ها رد شود و تمام عدس‌ها زیر آب باشند. در عرض 24 ساعت عدس‌ها خوب آب جذب خواهند کرد و حتی بعضی از آنها  شروع به دهن باز کردن می‌کنند.بعد از 24 ساعت عدس‌ها را بریزید داخل یک بشقاب و روی آن را با پارچه که خوب خیس کرده اید بپوشونید سعی کنید از این به بعد پارچه خشک نشود و هر وقت پارچه خشک شد کمی آب روی آن بریزید تا عدس‌ها خشک نشوند.معمولا بعد از یکی دو روز عدس‌ها شروع به تنجه زدن می کنند مواظب باشید که در تمام مدت پارچه خیس باشد. بعد از اینکه عدس‌ها همگی تنجه زدند و شروع به نشان دادن قسمت سبز خود شدند، پارچه را از روی آن بردارید و دقت کنید که عدس‌ها را هر روز آب بدهید و مخصوصا اگر در جای گرم نگه داری می‌کنید ممکن است که حتی دو بار در روز مجبور به آب دادن آن بشوید به علت اینکه خاک در سبز کردن سبزی استفاده نمی کنیم دانه‌ها برای رشد نیاز به آب مداوم دارند در غیر این صورت زرد رنگ و حتی خشک می‌شوند، همچنین سعی کنید آنها را در مقابل آفتاب قرار بدهید. اگر در جایی هستید که در این فصل از سال آفتاب کم پیدا می‌شود سبزی را زیر نور مهتابی یا چراغ‌های مخصوص گیاهان قرار بدهید در غیر این صورت سبزی شما زرد خواهد شد.
برای سبز کردن گندم هم به همان روش عدس عمل کنید فرق چندان بین این دو نیست فقط دانه‌های گندم بخاطر اینکه کوچکتراند اولا کمی بیشتر گندم استفاده کنید دوم اینکه وقتی خواستید یکی دو روز پس از خارج کردن از آب آنرا در پارچه بپیچید یعنی هم زیر آن باید پارچه باشد هم روی آن چون نیاز به آب بیشتر است در غیر این صورت زودتر از عدس خشک خواهد شد.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:chenchene.com