البته برای تهیه این غذا می‌توان به جای سینه مرغ از ران، بال یا گردن هم استفاده كرد. یادتان باشد این غذا به خاطر وجود سفیده تخم مرغ باید پف كند


مواد لازم: سینه مرغ: یك عدد، سفیده تخم مرغ: یك عدد، پیاز: یك عدد كوچك، سیر: یك حبه، پودرسوخاری: به میزان لازم، روغن: به مقدار لازم، نمك، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه.

طرز تهیه:

سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم كرده و یك تكه آن را می‌پزیم و بعد چرخ می‌كنیم و تكه دیگر آن را به صورت خام چرخ می‌كنیم و هر دو را در یك ظرف به هم اضافه می‌كنیم. حالا پیاز و سیر را رنده كرده و همراه سفیده تخم مرغ، نمك، فلفل و زردچوبه به مواد قبلی اضافه می‌كنیم. در این مرحله به اندازه یك گردو از مواد را برمی‌داریم و به صورت رول‌های كوچك درمی‌آوریم و در پودر سوخاری می‌غلتانیم. این رول‌های آماده باید سرخ شوند اما ظرف مورد نظر برای سرخ كردن حتما باید گود باشد تا آنها درون روغن غوطه‌ور شوند.

البته برای تهیه این غذا می‌توان به جای سینه مرغ از ران، بال یا گردن هم استفاده كرد. یادتان باشد این غذا به خاطر وجود سفیده تخم مرغ باید پف كند. پس هنگام مخلوط كردن مواد با هم آنها را خوب به سفیده تخم مرغ آغشته كنید. زمان پخت این غذا كوتاه است اما حتما باید روی شعله زیاد سرخ شود.

خوراك لوبیا

 

مواد لازم برای 2 نفر:

گوشت ماهیچه: 300 گرم، لوبیا سبز: 200 گرم، پیاز سرخ شده:100 گرم، سیب زمینی: یك عدد متوسط، زعفران آب‌كرده: 2 قاشق غذاخوری، آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری، روغن: به مقدار لازم، نمك، فلفل و زرد چوبه: به میزان دلخواه.

طرز تهیه:

گوشت، پیاز و لوبیا سبز را كه از قبل به اندازه‌های یك سانتی‌متری خرد كرده‌ایم همراه زردچوبه كمی در روغن تفت می‌دهیم و پس از تغییر رنگ دادن 2 لیوان آب به آن اضافه می‌كنیم و می‌گذاریم تا جوش بیاید. تا این مواد خوب بپزند، سیب زمینی را به صورت مكعبی خرد كرده و سرخ می‌كنیم و كنار می‌گذاریم.

وقتی گوشت خوب مغزپخت شد، نمك و فلفل را به آن اضافه می‌كنیم و اجازه می‌دهیم خوراك روی حرارت كم ‌به روغن بیفتد. وقتی خوراك به این مرحله رسید، سیب زمینی سرخ كرده را به آن اضافه كرده و سپس آبلیمو و زعفران آب كرده را داخل آن می‌ریزیم. این غذا را می‌شود هم با نان و هم با برنج مصرف كرد.

 

بیشتر بدانید : فینگر فود قارچ و نعنا، یک پیش غذای 20 دقیقه ای

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: jamejamonline.ir  

 

سیب‌زمینی بر التهاب‌ها چه از نوع داخلی و چه خارجی تاثیر مثبتی دارد. از آنجایی كه سیب‌زمینی حاوی ویتامین ث (یك آنتی‌اكسیدان خوب و ترمیم‌كننده مناسب)‌، پتاسیم و ویتامین ب6 می‌باشد باعث بهبودی التهاب در سیستم گوارشی مانند روده‌ها می‌شود. همچنین رژیم غذایی مناسبی برای افرادی كه دچار زخم‌های دهانی هستند، می‌باشد. سیب‌زمینی كوچك (138 گرم)‌ پخته شده حاوی 128 كالری می‌باشد و 10 درصد آن از كربوهیدرات تشكیل شده است.