تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کرده و با یک قاشق چوبی آنها را به هم زده و آرد و نمک را هم کم کم به آنها اضافه می کنیم.

زمان لازم برای آماده کردن مواد: 20 دقیقه
کل زمان برای آماده شدن شیرینی ها :1 ساعت
مواد گفته شده برای 2 تکه شیرینی می باشد

مواد لازم :
کره : نیم گرم
شکر قهوه ای : دو پیمانه و نصفی 
شکلات تلخ6 :  گرم (خرد شده) 
تخم مرغ  بزرگ : 4 عدد 
وانیل 2 : قاشق چایخوری 
آرد سفید 2 : فنجان
نمک : نصف قاشق چایخوری 
شکر و  پودر کاکائو :  به مقدار لازم 

طرز تهیه : 
1 - فر را دردرجه 325 سلسیوس گذاشته تا گرم شود. مقدار کمی کره را ته ظرف فر ریخته و آن را در تمامی سطح ظرف مالیده و کاغذ نازکی را ته آن قرار می دهیم . در یک کاسه بزرگ کره، شکر قهوه ای و شکلات تلخ خرد شده را با هم مخلوط کرده و بیشتر از 1 دقیقه آنرا هم می زنیم. اگر  شکلات هنوز کاملا نرم و یکدست نشده بود، در فواصل زمانی 10 ثانیه مرتبا این کار را ادامه می دهیم تا شکر و شکلات کاملا صاف و یکدست شوند. 

2 - تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کرده و با یک قاشق چوبی آنها را به هم زده و آرد و نمک را هم کم کم به آنها اضافه می کنیم. مواد درست شده را در ظرفی که قبلا آماده کرده بودیم ریخته و آنرا داخل فر گذاشته و به مدت 35 تا 40 دقیقه اجازه می دهیم تا شیرینی های ما آماده شوند. 

3 - پس از آنکه شیرینی ها آماده شدند می گذاریم تا کاملا خنک شده و سپس با استفاده از چاقو برش هایی را به صورت قلب در می آوریم و یا از قالب های قلبی شکل برای برش استفاده می کنیم و در آخر هم پودر کاکائو و مقداری شکر مخصوص شیرینی پزی را روی آن الک می کنیم.





تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
قطاب خانگی
با این شیرینی ها شب یلدایتان را شیرین تر کنید
رشته خوشکار، شیرینی گیلانی مخصوص افطار
طرز تهیه بامیه خانگی آسان و خوشمزه!
کلوچه لیمویی راحت و خوشمزه!