آب جوش را در یک کاسه بزرگ ریخته طعم دهنده و ورقه های ژلاتین را داخل آن ریخته تا ژلاتین کاملا در آن حل شود و آب انگور راهم به آن اضافه کرده و آنها راخوب به هم میزنیم

در اینجا دسری از ژلاتین و خامه با طعم دهنده هایی مانند طالبی و زردآلو برایتان درست کرده ایم و همان طور که در تصویر می بینید آن را با هندوانه تزئین کرده ایم.پیشنهاد می کنیم با درست کردن آن در شبهایی مانند شب یلدا از خوردن آن لذت ببرید.

زمان لازم برای درست کردن دسر : 1 ساعت و 30 دقیقه
تمام زمان لازم برای درست کردن و قوام گرفتن و آماده برای سرو کردن : 9  ساعت و 30 دقیقه

مواد لازم : 
شیرینی یا بیسکویت خرد شده  : 1 و نیم فنجان
کره ی ذوب شده : 5 قاشق غذاخوری 
آب جوش : یک فنجان
آب انگور سفید : یک یا یک دوم فنجان 
پنیر خامه ای : یک بسته 
ورقه های ژلاتین بدون طعم :  یک یا یک دوم فنجان
طعم دهنده مانند چند عدد زردآلو یا طالبی
هندوانه ی خرد شده به شکل توپی : یک دوم پیاله 
چند قاچ کوچک از هندوانه با پوست
طالبی خرد شده به شکل توپ توپ ( اختیاری ) : یک دوم پیاله 

طرز تهیه :
1 - در یک کاسه کره ذوب شده را همراه با خرده های زیادی از بیسکوییت مخلوط کرده و ته ماهی تابه یا هر ظرفی که می خواهیم دسر را در آن بریزیم فویل کشیده و روی آن این مخلوط را ریخته طوری که همه جای آن کاملا از کره ی ذوب شده مالیده شود و لایه ای از بیسکوییت ته ظرف را فراگیرد.

2 - آب جوش را در یک کاسه بزرگ ریخته  طعم دهنده و ورقه های ژلاتین را داخل آن ریخته تا ژلاتین کاملا در آن حل شود و آب انگور راهم به آن اضافه کرده و آنها راخوب به هم میزنیم . در کاسه بزرگ دیگری پنیر خامه ای را با همزن برقی با سرعت متوسط هم می زنیم تا  کاملا صاف شود و آن را به مواد اضافه کرده و آنها را کاملا به هم می زنیم تا موادی کاملا نرم و یک دست حاصل شود. آن را در ظرف فویل دار که قبلا آماده کرده بودیم ریخته و در یخچال می گذاریم تا قوام بگیرد.

3 - بعد از بیشتر از 8 ساعت که در یخچال ماند تا کاملا شکل بگیرد آن را بیرون آورده و از زیر فویل بیرون می کشیم و آنها را با چاقو به شکل مربع مربع برش می دهیم.

4 - آنها را در ظرف زیبایی گذاشته و روی آن را با برش های هندوانه و... تزئین می کنیم.




اطلاعات غذایی این دسر :
در هر وعده: کالری 305، کل چربی 19 گرم، چربی اشباع شده 12 گرم ، کلسترول 45 میلی گرم ، سدیم 255 میلی گرم ، کربوهیدرات 30 گرم ، فیبر 1 گرم ، پروتئین 4 گرم ، قند 18 گرم ، ویتامین A   ( IU ) 486 ، ویتامین 12 C میلی گرم ، نیاسین 1 میلی گرم ، فولات 4 میکروگرم ، پتاسیم 130 میلی گرم ، کلسیم ٪ 30 ، آهن ٪. 1 درصد. ارزش روزانه بر اساس  رژیم غذایی :2000 کالری  است.



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
دسر کدو حلوایی، دسری پاییزی

حلوا شیر خشک

مسقطی کاسه ای
طرز تهیه بستنی گلدانی
کاسرول فرانسوی؛ دسری خوشمزه