حلوای سفید نذری ماه رمضان
برای افظاری ماه رمضان حلوای سفید درست کنید.

مواد لازم برای حلوای سفید نذری ماه رمضان :

برنج برای هر نفر یک پیمانه
شکر برای هر نفر یک و نیم پیمانه
آب برای هر نفر 4 پیمانه
گلاب برای هر نفر یک پیمانه
هل به میزان لازم

 

طرز تهیه حلوای سفید نذردی ماه رمضان :

برنجی که به میزان دلخواه پیمانه کرده اید را از یک شب قبل خیس کرده وکنار بگذارید .حتما ظرف مورد نظر برای پخت آن را بر حسب مقدار برنج طوری انتخاب کنید که برنج خیس کرده ی شما در یک سوم آن ظرف قرار بگیرد وجای کافی برای پخت وافزودن شکر وگلاب وآب به اندازه داشته باشد که البته می توانید از ابتدا برنجها را در همان ظرف به همراه مقدار آب مورد نیاز خیس کنید.برنج خیس شده در ظرف را روی شعله ی گاز قرار داده،درب ظرف را گذاشته و با حرارت ملایم ،بدون اینکه آن را به هم بزنید بگذارید آرام آرام پخته شود. پس از 45 دقیقه تا یک ساعت که برنجها تقریبا پخته شده و به مایع رقیق آبداری تبدیل شد، درب قابلمه را کنار گذاشته وکم کم شکرها را به همراه نصف گلابها به آنها اضافه کنید. از قاشق های چوبی برای هم زدن مواد استفاده کرده واز این به بعد باید مرتب به هم بزنید تا هم ته نگیرد وهم برنجها کاملا له و یکدست شوند.هل را اضافه کنید وهمچنان خوب به هم بزنید . پس از آنکه مواد خوب له وپخته شدند بقیه ی گلاب ها را اضافه کرده وبعد از ده دقیقه خاموش کنید وبه ظرفهای دیگر منتقل کرده تا خوب سرد شوند. حلوای شما آماده است .

 

چند نکته در تهیه حلوای سفید ماه رمضان :

1 - اگر از برنج خورد برای درست کردن این حلوا استفاده کنید بهتر است.
2 - در صورت استفاده از برنج معمولی پس از خیس خوردن برنج وآماده شدن برای طبخ بهتر است آنها را با دست به هم بمالید تا کاملا خورد شوند .
3 - این حلوا همینطور ساده میل می شود ولی در صورت تمایل می توانید از دارچین برای تزیین ونوشتن اسامی بر روی آن استفاده نمایید.
4 - میزان شکر را در پایان بر حسب ذائقه ی خود می توانید بیشتر کرده وحلوایتان را شیرین تر کنید.
5 - در صورت تمایل از خلال بادام نیز در داخل آن بریزید.

 

 

تهیه وتدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ-زهرا پهلوان زاده
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ