طرز تهیه دو نمونه از سوپ‌های مقوی در فصل سرماخوردگی به شرح زیر است.
با رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا، مصرف خوراکی‌های مقوی که از بیماری و سرماخوردگی‌های زمستانی پیشگیری کند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
با کاهش دمای هوا، بدن شروع به تولید گرما می‌کند تا تعادل دمای بدن را حفظ کند. برای این هدف بدن دو راه را انتخاب می‌کند که یکی ذخیره چربی و دیگری تامین سوخت از طریق مصرف برخی موادغذایی مقوی است. بنابراین توجه به رژیم غذایی در فصل سرما از اهمیت بسیاری برخوردار است.
دلیل مهم دیگر اهمیت انتخاب غذای مناسب در این فصل، کاهش چشمگیر نوشیدن آب در روزهای سرد است زیرا که با سرد شدن هوا، مردم کمتر احساس نیاز به نوشیدن آب می‌کنند و همین کاهش حجم مایعات در بدن به افزایش احساس گرسنگی منجر می شود و فرد به مصرف حجم بیشتر غذا تمایل پیدا می‌کند. بنابراین نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز باید به نوشیدن آب توجه بسیاری کرد. کمبود هیدروژن در بدن مضرات بسیاری را به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد انواع زخم‌های پوستی، خشکی پوست، ترک برداشتن پوست، خارش، خشکی لب و کدر شدن موها اشاره کرد. گنجاندن سوپ در رژیم غذایی به تامین مواد مغذی و مورد نیاز بدن کمک می‌کند. دو نمونه از سوپ‌های مقوی در فصل سرماخوردگی به شرح زیر است:

سوپ مرغ و گشنیز
ترکیبات اصلی این سوپ خوشمزه و مقوی شامل روغن زیتون، سیر، فلفل سبز، سبزیجات، مرغ، برگ گشنیز، گندم، سویا، هویج و آبلیمو و نمک به عنوان طعم‌دهنده است که همگی شما را در برابر ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا تا حد زیادی مقاوم می‌کند.

سوپ قارچ و سیب‌زمینی
ترکیبات اصلی این سوپ سالم و تقویتی نیز شامل سیب‌زمینی پخته، قارچ، سیر، سبزیجات تازه، کرفس، کره و نمک و فلفل به عنوان طعم‌دهنده است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :
طرز تهیه سوپ ذرت زمستانی
طرز تهیه سوپ کلم بروکلی
طرز تهیه سوپ چربی سوز
طرز تهیه سوپ پنیر و سبزیجات
طرز تهیه سوپ سبزیجات و خامه