متدهای آشپزی سالم این امكان را برای شما فراهم می‌كنند كه مواد غذایی مقوی را پخته و به گونه ای كه طعم خوبی هم داشته باشند ، نهایت سود را از آنها ببرید
 

" سالم ترین آشپزی جهان " چگونه است؟

مقوی‌ترین غذاها را با بهترین روش های پخت ادغام كرده تا هم طعم را بهبود داده و هم از خواص مواد غذایی به گونه ای بهینه استفاده شود. همچنین از راههایی بسیار سریع و آسان برای آماده كردن غذاها استفاده می‌شود. در نتیجه شما سالم ترین آشپزی جهان را خواهید داشت .

ما آشپزی را برای شما با ارائه دستورات غذایی كه از غذاهای مقوی هر فصل تهیه می‌شوند، آسان كرده ایم. سپس روش های پختی مانند سرخ كردن سالم، سرخ كردن بدون روغن ،پختن با استفاده از عصاره ها که با آب محلول شده‌اند به جای روغن و سرخ كردن در فر را به عنوان راههایی برای پخت این غذاها لحاظ كرده ایم. این روش ها ،‌طعم طبیعی مواد غذایی را حفظ كرده بدون اینكه به خواص آنها آسیبی برسد.

متوجه خواهید شد كه در هیچ دستور پختی،‌ ما روغن را داغ نخواهیم كرد. تحقیقات علمی در سراسر جهان نشان داده اند كه روغن های داغ شده به طور جدی برای سلامتی مضر هستند . متدهای آشپزی سالم این امكان را برای شما فراهم می‌كنند كه مواد غذایی مقوی را پخته و به گونه ای كه طعم خوبی هم داشته باشند ، نهایت سود را از آنها ببرید .

اگر مواد غذایی را در زمان اوج عمل آوری آنها در فصلشان مصرف كنیم ، نه تنها خاصیت بیشتر بلكه طعم بسیار بهتری هم در این زمان دارند . استفاده از این متدهای آشپزی سریع و آسان كه طعم غذاهای فصلی را بهبود می‌بخشند ، به لذت بردن از فواید غذاهای خوشمزه و سالم كمك می‌كنند.

شیوه سرخ كردن سالم

سرخ كردن سالم ، ‌روش پختی است كه به شما اجازه می‌دهد طعم سبزیجات سرخ شده را داشته باشید بدون اینكه لازم باشد از روغن داغ شده استفاده كنید. در واقع به دلیل آگاهی از مضرات حرارت دادن روغن ، ما سعی می‌كنیم دستوراتی را تهیه كنیم كه در آنها نیازی به این كار نباشد . شما متوجه خواهید شد كه در دستوراتی هم كه از روغن استفاده می‌كنیم ، آن را در آخر اضافه می‌كنیم .

در این روش ما با پیاز شروع می‌كنیم ، چون پیاز از خود روغن آزاد می‌كند و می‌توان آن را بدون اضافه كردن روغن ، سرخ كرد. اضافه كردن مقدار كمی آب ، به پیاز اجازه می‌دهد كه شروع به روغن انداختن كند. زمانی كه پیاز روغن بیندازد ، آب نیز بخار شده است ، بنابراین شما طعم بهتری خواهید داشت. ما استفاده از یك ماهیتابه نچسب را برای این كار به شما پیشنهاد می‌كنیم . با این حال من دریافته ام كه اگر شما چنین ماهیتابه ای ندارید ، یك ماهیتابه ضدزنگ از جنس فولاد نیز می‌تواند مناسب باشد.  شما فقط باید از حرارت كمتری استفاده كنید. اگر پیازهای شما شروع به چسبیدن به ماهیتابه كرد ، نگران نباشید .فقط همچنان هم بزنید . وقتی آب را به غذا اضافه كنید ، پیازهایی كه به ماهیتابه چسبیده اند ، جدا خواهند شد .این كار طعم بهتری هم به غذای شما خواهد داد . چنانچه به نظر رسید كه در حال سوختن هستند ، خیلی راحت فقط شعله را كم كنید و به پختن ادامه دهید .

چطور سالم سرخ كنیم ؟

سرخ كردن غذای خود را با گرم كردن 1 قاشق سوپخوری عصاره بر روی حرارتی ملایم ، در یك قابلمه نچسب شروع كنید .به محض اینكه عصاره شروع به جوشیدن كرد ، پیازها را اضافه كنید و مرتب به هم بزنید . بعد از 5 دقیقه وقتی پیاز ها پختند شما می‌توانید بقیه مواد مثل سیر یا زنجبیل تازه را اضافه كنید . وقتی این مواد با هم به مدت 1 دقیقه حرارت داده شدند، سبزیجات را اضافه كنید . این روش امكان داشتن سبزیجات سرخ شده و خوشمزه را بدون حرارت دادن روغن فراهم می‌كند.
 
 
 
مطالب پیشنهادی:
غذاهای نشاط آور تابستان كدامند ؟
 بهترین سالادهای تابستانی ما
 فالوده های میوه ای بسیار خوشمزه
 بریانی سبزیجات برای گیاهخواران
 
 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ