تابستان، زمانی كه ما به دنبال سبك كردن غذاهایمان هستیم ، یكی از بهترین مواد غذایی یعنی شوید را به یاد ما می‌آورد. طعم آن خنكی و تازگی را القا می‌کند

 

آشپزی سالم با "شوید"

تابستان، زمانی كه ما به دنبال سبك كردن غذاهایمان هستیم ، یكی از بهترین مواد غذایی یعنی شوید را به یاد ما می‌آورد . طعم آن خنكی و تازگی را القا كرده و می‌تواند غذاها را خوش طعم كند بی‌آنكه كالری اضافه ای به آنها بدهد. من شوید را مخصوصاً به همراه غذاهای دریایی سبك مثل ماهی آزاد ، قزل آلا یا گوش ماهی ، خیلی دوست دارم.

 هزاران سال است كه  شوید هم برای پخت و پز و هم برای خواص داروییش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت ، در قدیم شوید را بعد از غذا برای تسكین معده استفاده می‌كرده اند. همچنین شوید به عنوان كنترل كننده باكتریهای بدن و خنثی كننده انواع مختلف سرطان ، شناخته شده است . این یكی دیگر از نمونه های فواید استفاده از گیاهان خوراكی برای سلامت بدن است. یكی از بهترین راه های تسلی دادن معده استفاده مقداری شوید خرد شده ، مخلوط با ماست خالص كم چرب می‌باشد.

من وقتی می‌خواهم در غذایم از شوید استفاده كنم ، سعی می‌كنم تا جایی كه ممكن است از نوع تازه تر این سبزی استفاده كنم. بلافاصله قبل از مصرف آن را خرد كرده و در آخر پخت به غذا اضافه می‌كنم تا طعم دلپذیر آن را حفظ كنم . بهترین حالت این است كه از پختن شوید خودداری كرده و آن را به سس یا پاستای آماده ای كه از روی حرارت برداشته شده است ، اضافه كنید . اضافه كردن آن به سس سرد هم می‌تواند جالب باشد مانند دستور غذایی ما : ماهی آزاد بخار پز شده با سس شوید،مارچوبه و خردل.

این دستور نمونه ای عالی از مصرف شوید برای تزیین ماهی آزاد است كه طعمی خنك و جالب به آن داده و برای تابستان بسیار مناسب است.
 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ