عضو هیات رئیسه مجلس از جزئیات طرحی دو فوریتی در مجلس خبر داد که بر اساس آن دولت الزام بیشتری به اجرای قوانین مصوب مجلس پیدا می کند و در صورت عدم اجرا مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

مهر: حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با تاکید بر این که وظیفه عمل به مصوبات مجلس بیش از همه بر عهده شخص رئیس جمهور است، اظهارکرد: این هفته طرح فوریتی با امضاء نمایندگان در مجلس مطرح می شود که الزام بیشتری برای عمل به مصوبات مجلس برای دولت ایجاد می کند.

وی افزود: بر اساس این طرح مجلس اگر قانونی تصویب شود و دولت اجرا نکند، هم شخصی که دستور به عدم اجرا داده و هم شخصی که دستور را اجرا کرده است هر دو مقصر محسوب می شوند و طبق قانون با آن‌ها بر خورد خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره طرح موضوع غیرقانونی بودن سرپرستی علی نیکزاد بر وزارت ارتباطات که از سوی رئیس و معاونت نظارت مجلس هم ابلاغ شده است، عنوان کرد: باتوجه به ابلاغ معاونت نظارت مجلس هرگونه دخل و تصرف نیکزاد بعد از پایان مهلت قانونی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی و قابل پیگیری در دستگاه‌های نظارتی و قضایی است. 

وی تاکید کرد که در حال حاضر یک هفته از ابلاغ رئیس مجلس مبنی بر قانونی بودن تصدی نیکزاد بر امور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معرفی سرپرست جدید این وزارتخانه گذشته و از روز گذشته سرپرستی وی بر این وزارتخانه غیرقانونی است.

سبحانی نیا با اشاره به ارسال نامه ای درخصوص غیرقانونی بودن تصدی نیکزاد بر امور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز گذشته اخبار آن منتشر شده بود، خاطر نشان کرد که رونوشت این نامه به دستگاه‌های نظارتی و قضایی مانند دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری هم فرستاده شده و پس از این اگر وی هر اقدامی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهد غیر قانونی است و بر اساس زمان‌بندی این دخل و تصرف‌ها پیگیری می‌شود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
45 میلیون ایرانی سهامدار چه شرکت‌هایی هستند؟
دستگیری ترمینال شرارت در پایتخت
توزیع سراسری برنج ارزان قیمت آرژانتینی
کار وحشتناک زن هندی برای پولدار شدن!