وزیر خارجه کانادا
یک روزنامه کانادایی نوشت که وزیر امور خارجه کانادا از اظهارات اخیرش درباره‌ی انتخابات ایران که آن را بی‌معنا خوانده بود، عقب‌نشینی کرد.
روزنامه‌ی " گلوب اندمیل" نوشت که سخنان جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا (درباره‌ی بی معنا بودن انتخابات ایران) در همان زمانی بیان شد که مقامات آمریکا و اروپا به تحسین محتاطانه این انتخابات پرداختند.

روز جمعه بیرد، نامه‌ای سرگشاده نوشت و به ایرانی‌ها درباره نتیجه‌ی انتخابات تبریک گفت و اعلام کرد که از آن چه وی خواسته ایرانی‌ها برای تغییر خواند، حمایت می‌کند.

در این نامه آمده است که " فقط مردم ایران می‌توانند معنای انتخابات را تعیین کنند" و اکثریت ایرانی‌ها از این انتخابات برای بیان تمایل‌شان به تغییر استفاده کردند.

بیرد در این نامه می‌افزاید: در حالی که به صداهای فعالان جسوری که معتقدند این رژیم قادر به تغییر نیست احترام می‌گذاریم، به صدای آن‌هایی که معتقدند این انتخابات می‌تواند گامی در جهت تغییری بنیادین و دموکراتیک در ایران باشد نیز احترام می‌گذاریم.

بنابراین گزارش این نامه یک هفته پس از بیانیه متفاوت وی درباره‌ی انتخابات نوشته شده است که در این به مشکلات در روند انتخابات پرداخته بود.

یک سخنگوی بیرد روز جمعه گفت که هدف این نامه روشن کرد اظهارات پیشین بیرد است و عقب نشینی از آن است.

او افزود: ما رای دادن در ایران را جسورانه دیدیم این چیزی است که معنا داشت.

وی مدعی شد: اما چون ایرانی‌ها انتخابی واقعی نداشتند، نتیجه متاسفانه بی‌معنا است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی چیست؟
انتظار هاشمی از رئیس جمهور جدید
همه‌پرسی در استانبول
روحانی از تمبر یادبود "انتخابات ۲۴ خرداد" رونمایی کرد
روحانی: خلق حماسه را مدیون امام زمان(عج) و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستیم