موج دوم انقلاب مصر
افزایش نارضایتی مصریها از مرسی
یک روزنامه اتریشی در مطلبی از افزایش نارضایتی و خشم مردمی از محمد مرسی و خطر به راه افتادن اعتراضات خشونت آمیز و موج دوم انقلاب در آستانه سالگرد ریاست جمهوری وی خبر داد.

 روزنامه اتریشی "استاندارد" در مطلبی نوشت: چند روز قبل از سالگرد ریاست جمهوری محمد مرسی در مصر خشم از رهبری بد او ترس از اعتراضات خشونت آمیز بر مصر سایه افکنده است.

یک صف طولانی از اتومبیل ها در یک جایگاه سوخت در میدانی شلوغ در مرکز قاهره هرج و مرج ترافیکی ایجاد کرده است. هفته هاست که چنین وضعیتی هرشب تکرار می شود. هیچ پلیسی برای تامین نظم در این منطقه وجود ندارد. مرتبا بین رانندگانی که در صفهای طولانی برای پر کردن باک اتومبیل خود ایستاده اند مشاجره و دعواهایی رخ می دهد. چنین صحنه هایی روزانه در بسیاری از محله های مصر رخ می دهد.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که این وضعیت نمونه ای از بحران اقتصادی است که زندگی همه مصریها را تحت تاثیر قرار داده است. در کنار کمبود بنزین، قطعیهای برق طولانی مدت و کمبود آب و هزینه های بالای این اقلام نگرانیهای زیادی را در بین شهروندان مصری ایجاد کرده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: بسیاری از مصریها که یک سال پیش به ریاست جمهوری مرسی رای داده بودند چرا که آنها خواستار شروع فصل جدید در کشورشان بودند حالا عصبانی و ناراضی هستند. بسیاری از فعالان انقلابی که در آن زمان داوطلبانه به مرسی رای داده بودند حالا از وی رویگردان شده اند.

بر اساس نظر سنجی یک انستیتو تحقیقاتی دولتی، که چند روز پیش نتایج آن اعلام شد تنها 35 درصد از رئیس جمهوری و نحوه حکومت کردن وی راضی هستند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به دلسردی میلیونها مصری از محمد مرسی و درخواست بسیاری برای برکناره وی اشاره کرده و به تصمیمات گروههای مخالف و جنبشهای اعتراضی برای به راه انداختن موج دوم انقلاب در آستانه سالگرد ریاست جمهوری محمد مرسی اشاره کرد.

در بخش پایانی این مطلب آمده است: به این ترتیب چند روز مانده به سالگرد ریاست جمهوری مرسی ترس و نگرانی از راه افتادن اعتراضات خشونت آمیز بر این کشور حاکم است. گروههای مخالف و موافق مرسی یکدیگر را متهم به تلاش برای دامن زدن به خشونت می کنند. بسیای از شرکتها و مراکز تجاری تعطیل است. پلیس و بیمارستانها هم در حالت فوق العاده هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
گفت‌وگوی زنده تلویزیونی احمدی‌نژاد با مردم
جزئیات رفع نقص کارت‌های کنکور ۹۲ اعلام شد
افشای راز قتل پدر پس از 9 سال
زمان اعمال تعرفه جدید مشخص نیست
سرگردانی وام 50 میلیون تومانی ساخت خانه