یک روزنامه رژیم صهیونیستی در تحلیلی نوشت:پس از سخنرانی حسن روحانی، رییس‌جمهور جدید ایران در مراسم تحلیف رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت به این کشور در دوره جدید اختلاف نظر پیدا کرده‌اند.
روزنامه اورشلیم پست در تحلیلی درباره تفاوت دیدگاه دولت واشنگتن و رژیم صهیونیستی نسبت به سخنرانی رییس جمهور جدید ایران در مراسم تحلیف نوشت: واشنگتن پس از مراسم آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کرد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی بار دیگر نسبت به دولت جدید ایران همانند گذشته هشدار داده و آن را تهدیدی برای صلح جهانی دانسته است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه با اشاره به اظهارات جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید مبنی بر آمادگی آمریکا برای تعامل با ایران نوشت: واشنگتن اعلام کرده که امیدوار است، دولت جدید ایران به مطالبات رای‌دهندگان توجه کند و به دنبال ایجاد زندگی بهتر برای مردم ایران باشد در مقابل نتانیاهو درباره رییس جمهور جدید ایران اعلام کرد که تنها رییس‌جمهور ایران جابه‌جا شده است و اهداف این کشور تغییری پیدا نکرده است و همانند گذشته ایران اهداف خود را مبنی بر دستیابی به ظرفیت هسته‌یی ادامه می دهد.

اورشلیم پست در بخش دیگری از این تحلیل به اظهارات حسن روحانی در مراسم تحلیف مبنی بر تمایل تعامل با جهان اشاره کرده و نوشت: پس از این اظهارات روحانی تلاش می‌کند که به سرعت وارد کار شود بر همین اساس بلافاصله فهرست کابینه خود را به مجلس معرفی کرد در حالی که دو هفته زمان برای معرفی داشت.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی روحانی کابینه‌ای متشکل از تکنوکرات‌های با تجربه را برای دولتش انتخاب کرده است و اعلام می‌کند که امیدوار است بتواند با قدرت‌های غربی اعتمادسازی کند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به تصمیم جدید کنگره آمریکا نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: با این وجود 76 نفر از سنارتورهای آمریکایی روز جمعه نامه‌ای را به باراک اوباما، رییس جمهور این کشور در جهت افزایش تحریم‌ها علیه ایران نوشتند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
تلاش سناتورهای جنگ طلب جهت تشدید فشار علیه ایران
علیرضا خان‌کرمی رئیس مرکز حراست نهاد ریاست جمهوری شد
پخش مستقیم مراسم تحلیف رئیس‌جمهور از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی
آخرین نرخ‌های معاملات سکه آتی اعلام شد
زنگ خطر قطعی‌ های گسترده گاز در زمستان