ظریف به امارات می رود
وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در دومین کمیسیون عالی ایران و امارات فردا راهی ابوظبی می شود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به منظور شرکت در دومیت کمیسیون مشترک عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده عازم ابوظبی خواهد شد.   

نشست کارشناسی و مقدماتی دومین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات فردا دوشنبه به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور کار خود را در ابوظبی و به منظور بررسی روند توسعه و گسترش روابط و روند اجرایی موافقتنامه های همکاری فیمابین آغاز خواهد کرد.

در نشست کارشناسی که با حضور مسئولان حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای از جمله بخشهای خصوصی و دولتی و اتاق بازرگانی دو کشور برگزار می شود ، اسناد و توافق های دو طرف برای نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک عالی بریاست وزرای خارجه تهیه و تدوین خواهد شد.

در نشست وزرا  اسناد و توافق‌ها به امضای محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات خواهد رسید.

برگزاری منظم کمیسیون مشترک  فیمابین فرصت بسیار مناسبی برای مرور روند جاری روابط و طراحی و برنامه ریزی برای رفع موانع و  تسهیل توسعه و همکاری  در روابط  دو کشور است.

همچنین این سفر  فرصت مناسبی  رایزنی دوکشور در خصوص مسائل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس از جمله امارات  در راستای ثبات ، توسعه و مصالح و منافع منطقه قرار دارد.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی :
ظریف مشاور جدید خود را انتخاب کرد
دیدار ظریف با هاشمی + عکس
پیامک‌های سوال برانگیز نوروزی روحانی
پیام‌های یارانه‌ای صدا و سیما دردساز شد
واشنگتن: ایران باید از ابوطالبی صرف نظر کند