آمریکا : مذاکرات با ایران را ادامه می دهیم
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که مذاکرات هسته ای با ایران ادامه خواهد یافت و اختلاف بر سر معرفی نماینده جدید ایران در سازمان ملل بر روند مذاکرات تاثیر نخواهد داشت.
سامانتا پاور، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل که با شبکه ای بی سی آمریکا گفتگو می کرد، اظهار داشت تصمیم دولت آمریکا برای عدم صدور ویزای حمید ابوطالبی بر مذاکرات هسته ای تاثیر نخواهد داشت.

پاور افزود که تعیین ابوطالبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل مورد قبول آمریکا نیست و واشنگتن از تهران می خواهد که فرد دیگری را برای این سمت معرفی کند.

دولت آمریکا بر خلاف تعهد خود به سازمان ملل متحد مبنی بر صدور ویزا برای دیپلمات ها و سفرای کشورهای مختلف جهان در این نهاد بین المللی تاکنون از صدور ویزای برای حمید ابوطالبی که گفته می شود یکی از گزینه های وزارت خارجه برای تصدی این سمت می باشد، خودداری کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا با صدور قطعنامه از دولت اوباما خواستند که از صدور ویزا برای ابوطالبی خودداری کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به اقدامات خلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین المللی کنگره و کاخ سفید آمریکا از انتخاب حمید ابوطالبی دفاع کرد و گفت: اجازه نمی دهیم گروهی تندرو دستور کار حضور ایران در سازمان ملل را تعیین کنند.

وزیر امور خارجه چهارشنبه گذشته پس از نشست پایانی مذاکرات وین 3 در جمع خبرنگاران ایرانی و در پاسخ به سوالی درباره مخالفت برخی محافل در آمریکا با سفیر جدید ایران در سازمان ملل گفت: آمریکایی ها می دانند که این رفتار برای ما قابل قبول نخواهد بود.

ظریف گفت: سازوکارهای بین المللی برای پیگیری چنین موردی مشخص است و ما حسب مورد تصمیم می گیریم از چه روشی در این زمینه استفاده کنیم. دولت آمریکا هم به خوبی اطلاع دارد این رفتار از نظر جمهوری ا سلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
ظریف مشاور جدید خود را انتخاب کرد
دیدار ظریف با هاشمی + عکس
پیامک‌های سوال برانگیز نوروزی روحانی
پیام‌های یارانه‌ای صدا و سیما دردساز شد
واشنگتن: ایران باید از ابوطالبی صرف نظر کند