«محمدرضا نعمت زاده» در مصاحبه با روزنامه "آلمانی زبان" "هاندس بلات" اظهار داشته که ایران شریکی "قابل اعتماد" برای اروپایی ها در مسیر صادرات گاز در بلند مدت خواهد بود.
در دو روز اخیر برخی رسانه های محافظه کار مدعی شدند وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سفر درمانی به آلمان رفته است، خبری که از سوی روابط عمومی این وزارتخانه تکذیب شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد سفر محمد رضا نعمت زاده کاری بوده و دستاوردهای خوبی داشته است. در همین راستا یکی از روزنامه های آلمانی درباره آینده روابط انرژی ایران و اروپا با وزیر صنعت ایران گفت و گویی انجام داده است.

  «محمدرضا نعمت زاده» در مصاحبه با روزنامه "آلمانی زبان" "هاندس بلات" اظهار داشته که ایران شریکی "قابل اعتماد" برای اروپایی ها در مسیر صادرات گاز در بلند مدت خواهد بود.

 روزنامه "صباح" ترکیه به نقل از روزنامه آلمانی مذکور افزوده است:"وزیر صنعت و معدن ایران در ادامه این مصاحبه خاطر نشان کرده که ایران قصد رقابت با روسیه در حوزه انرژی را ندارد. با این حال او گفته که جمهوری اسلامی ایران آگاه است که اروپایی ها در شرایط کنونی به گاز نیاز مبرمی دارند و ایران نیز با آگاهی از این نیاز حاضر به همکاری بیش تر با طرفین اروپایی است."

"نعمت زاده" در ادامه مصاحبه با روزنامه "هاندس بلات" افزوده است:"ما ذخایر انرژی زیادی داریم و برنامه هایی را به منظور همکاری تدوین کرده ایم. با این حال روس ها نباید در این زمینه نگرانی ای داشته باشند چرا که این تصمیم تنها برای اروپاست."

پس از الحاق "کریمه" به فدراسیون روسیه پس از برگزاری همه پرسی در آن منطقه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امریکا تحریم هایی را علیه روسیه وضع کردند. در مقابل روسیه تلاش کرده تا از طریق اهرم انرژی خود بر اروپایی ها و به خصوص اوکراین فشار وارد نماید.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tadbirkhabar.com

مطالب پیشنهادی :
خاتمی: دولت روحانی بیشتر از 4 سال دوام نمی آورد
خانم رمال با درآمد 202 میلیون تومانی دستگیر شد
تجمع معترضان برای دومین روز متوالی در مقابل مجلس
روحانی جسارت احمدی‌نژاد را ندارد
قیمت دلار 93 رکورد زد