زنگنه:با تجهیزات به میدان مین آمده‌ام
زنگنه گفت: می‌گویند من تا زمان طرح سوال سه بار استعفا داده‌ام، من بیش از 20 سال سابقه ی وزارت دارد، اگر این طور است که می گویند من در سه ماه سه بار استعفا داده‌ام باید در سابقه‌ام 360 استعفا وجود داشته باشد.
وزیر نفت با رد شایعه سه بار استعفا در دولت جدید، گفت: نه استعفا کرده‌ام، نه می‌کنم.
 بیژن نامدار زنگنه که امروز برای پاسخ به سئوال حمید رسایی، نماینده تهران به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفته بود، در مورد اخبار مربوط به استعفای خودش که در ماه‌های اول کاری وی منتشر شده بود، تاکید کرد: کسانی استعفا می‌دهند که ناامید باشند اما من ناامید نیستم.

وی تصریح کرد: گفتند من سه بار استعفا دادم، بعد گفتند آقای ربیعی گفته‌اند که من استعفا داده‌ام. ایشان اشتباه گفته‌اند. کسی استعفا می‌دهد که ناامید باشد. من می‌دانستم به کجا می‌روم. کسی که به هتل پنج ستاره می‌رود با یک سری تجهیزات می‌رود و کسی که به میدان مین می‌رود با یک سری تجهیزات دیگر. تجهیزات من تجهیزات رفتن به میدان مین است، من مشکلات را می‌دانم و با این وضع باز هم به آینده امیدوارم.

 زنگنه در ادامه گفت: می‌گویند من تا زمان طرح سوال سه بار استعفا داده‌ام، من بیش از 20 سال سابقه ی وزارت دارد، اگر این طور است که می گویند من در سه ماه سه بار استعفا داده‌ام باید در سابقه‌ام 360 استعفا وجود داشته باشد. من نه استعفا دادم نه می‌دهم، اظهاراتم هم سیاه نمایی نبوده، من به دنبال این بودم که وضعیت خوب باشد، در این راه حمایت مجلس را لازم دارم.

اظهارات مربوط به "سیاه نمایی" از سوی زنگنه در واکنش به سئوالی بود که از سوی رسایی در صحن علنی مجلس مطرح شده بود. موضوع این است که سوال در مورد اظهار نظر وزیر نفت در یک جلسه خصوصی مطرح شده بود و بسیاری از نمایندگان تردید داشتند که آیا سوالی در چنین موضوعی می‌تواند جزو مفاد اصل 88 قانون اساسی که نمایندگان را محق می‌کند در مورد وظایف مسوولان از آن‌ها سوال بپرسند باشد یا نه.

با این حال، هیات رییسه آن طور که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم اذعان کرد به دلیل موقعیتی که آقای زنگنه دارد، نگران این بود که مانع شدن از طرح سوال از آقای وزیر به مسائل دیگری تعبیر شود، و به همین دلیل در میان اخطارهای قانون اساسی و فریادهای اعتراض تعدادی از نمایندگان مخالف طرح سوال، مجلس وارد بررسی این دستور شد.

سوال حمید رسایی در مورد علت آنچه که او «اظهارات خلاف واقع و سیاه نمایی مطلق» خوانده است بود. اشاره او به اظهارات وزیر نفت در جلسه خصوصی در بزرگداشت مهندس تندگویان، اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی با حضور همکلاسی‌های این شهید بود. رسایی مدعی شد که وزیر نفت در آن جلسه گفته است که یکی از وزرای دولت احمدی نژاد از یک شیخ عرب، مبالغی پول قرض گرفته است و وقتی وزیر نفت این موضوع را برای رییس جمهور نقل کرده، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گریه کرده است.

بعد از رسایی، وزیر نفت، پشت تریبون آمد تا به سوال پاسخ دهد: "من در آن جلسه که با حضور همشاگردی‌های مهندس تندگویان برای بزرگداشت ایشان برگزار شده بود و یک جلسه خصوصی بود، گفتم که با شعار نمی‌شود کشور را اداره کرد، کشور را باید با شعور و خرد پیش برد. این جریان تا یک زمانی در حال حرکت بود، اما در سال 84 دچار تلاطم شد. من یک بار پیش امیر قطر رفتم، او به من گفت من قبطه می‌خورم به آن چه شما در پارس جنوبی انجام می‌دهید، حرف من این است که ما باید کاری کنیم که دیگران به وضعیت ما قبطه بخورند."

"بعد هم من گفتم که آقای روحانی در یک جلسه‌ای چیزی گفتند که من متاثر شدم، من نگفتم وزیری پولی قرض کرده است، پولی که گرفته شده پول خودمان بود، اما آیا گرفتن پول خودمان با خواهش و تمنا، عزت است؟ می‌فرمایند من سیاه‌نمایی کرده‌ام، سیاه‌نمایی مال وقتی است که ما به چیزی که سپید است بگوییم سیاه، اما این طور نبود.

به من می‌گویند چرا این حرف را زده‌ای؟ خوب اگر ایراد شما به این است که من چرا در یک جلسه‌ی خصوصی موضوعی را گفته‌ام که سایت‌ها منتشر کرده‌اند و فرضا 100 هزار نفر از این موضع با خبر شده‌اند، شما با طرح این موضوع در اینجا (صحن علنی مجلس) کاری کردید که 40-50 میلیون نفر در جریان قرار بگیرند."




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
آنچه روحانی ندارد و قبلی ها داشتند!!!
چاپگر بی‌سیم که در جیب جا می‌شود! +عکس
عروسک چهارمین عضو باند سرقت خانوادگی !
به روزترین قیمت میوه‌ در در بازار میوه و تره بار
رمال مخصوص احمدی نژاد آزاد شد