ظریف با وزیر توسعه ترکیه دیدار کرد
، ظریف در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی از روند خوب روابط میان دو کشور، بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه و اسلامی تأکید کرد.
جودت ییلماز وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه که برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است، عصر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

، ظریف در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی از روند خوب روابط میان دو کشور، بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه و اسلامی تأکید کرد.

وی سفرهای منظم مقامات عالی‌رتبه ایرانی و ترک به تهران و آنکارا را نشان‌دهنده عزم و اراده جدی آنان برای تعمیق روابط و همکاری‌ها در راستای منافع و مصالح مشترک دانست.

وزیر امور خارجه همچنین ظرفیت‌های دو کشور را برای توسعه روابط، متعدد و متنوع خواند و ابراز امیدواری کرد با پیگیری و اجرایی شدن همه توافقات، روند توسعه روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی بیش از پیش سرعت یابد.

ظریف توسعه روابط تهران و آنکارا را به نفع دو کشور و منطقه دانست و بر اهمیت رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر همکاری‌های دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای مانند اکو، کومسک و گروه دی هشت تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری‌های چندجانبه در قالب این سازمان‌ها از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌ورزد.

وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مذاکره سه روزه خود در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، از گفتگوهای سازنده و جلسات کمیسیون مشترک ابراز رضایت کرد.

وی با اشاره به عزم و اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور ابراز امیدواری کرد با تسهیل روند اجرایی شدن توافقات، شاهد توسعه و تسریع در روند توسعه و گسترش همه‌جانبه روابط تهران و آنکارا به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی باشیم.

دو طرف در این دیدار ابراز امیدواری کردند که با حصول توافقات بسیار خوب میان دو کشور در خلال کمیسیون مشترک، زمینه سفر هرچه موفق‌تر آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه فراهم شود.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: iribnews.ir

مطالب پیشنهادی :
عراقچی به انتشار فایل صوتی جنجالی واکنش نشان داد
"دور دور" تفریح این روزهای جوانان
دیدار روحانی‌ با‌ همسر و فرزند دانایی‌فر + عکس
لحظه های زیبای بخشش اعدامی پای چوبه دار + عکس
زنگنه:با تجهیزات به میدان مین آمده‌ام