واکنش دولت به اتفاقات اخیر بند 350 اوین
سخنگوی دولت در نشست خبری، در برابر پرسش درباره اتفاقات اخیر مربوط به بند 350 زندان اوین، از تشکیل تیمی برای بررسی این مسأله خبر داد.
 نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری، در برابر پرسش درباره اتفاقات اخیر مربوط به بند 350 زندان اوین، از تشکیل تیمی برای بررسی این مسأله خبر داد و گفت: تیمی از سوی دولت برای بررسی وقایع اخیر زندان اوین تشکیل شده است که پس از انجام بررسی‌های لازم، گزارش مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

 نوبخت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که در روز پنج شنبه گذشته در بند 350 زندان اوین به گفته‌ی برخی از زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان این افراد درزمان بازرسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، ، موضع دولت در قبال این مساله چه خواهد بود، گفت: رئیس جمهور طبق قانون اساسی و همچنین هیات وزیران بر اساس وظایف و ماموریت‌هایی که دارد در هیچ یک از مواردی که حقوق شهروندان کشور نادیده گرفته شود و مخدوش شود سکوت نمی‌کند و این فعالیت گاهی با اعلام موضع و بیان نظر همراه است و یک وقتی با کار اجرایی و عملی.

وی ادامه داد: از زمانی که این خبررسیده شد دولت برای این کار تیمی را مامور کرد و جزییات موضوع در حال بررسی و گزارش‌گیری است و قطعا گزارش آماده شود متناسب با واقعیت‌ها دولت از ایفای هیچ یک از وظایف قانونی خود در رعایت حقوق شهروندان کوتاه نخواهد آمد.

وی با تاکید بر این که دولت در خصوص حفظ حقوق شهروندان کوتاه نمی‌آید گفت: افرادی که زندانی می‌شوند نیز حقوقی دارند. طبق قانون باید مجازات بشوند اما ما حق نداریم هیچ اقدامی خلاف قانون نسبت به آنها انجام دهیم به صرف زندانی بودن. اینها مواضع دولت است.

وی گفت: در اجرا نیز ما در حال پیگیری و بررسی این موضوع هستیم و پس از این‌که اطلاعات کافی از طرفین استماع شد و این اطلاعات جمع آوری شد به صورت مناسب اقدام و اطلاع رسانی می‌شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
بند 350 همچنان خبر ساز! + فیلم
عیدی جالب ظریف به خانواده های ایرانیان مقیم مسکو
دولت از انصراف یارانه ها چقدر پول بدست آورد؟؟؟
فرم دریافت یارانه جالب +عکس
بابک زنجانی در انتظار روز دادگاه