حضور اشتون در مذاکرات پس از ترک سمت
اشتون پایان اکتبر سمت خود را در اتحادیه اروپا ترک می کند اما مذاکرات هسته ای با ایران تا 24 نوامبر تمدید شده است.
یکی از سیاستمداران عالی رتبه غربی گفت:« کشورهای قدرتمند جهان پیش بینی می کنند کاترین اشتون با پایان یافتن ماموریتش در سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز همچنان ریاست گفتگوهای هسته ای با ایران را ادامه خواهد داد.»

این سیاستمدار اندکی پس از توافق ایران و شش کشور بزرگ غربی برای تمدید مذاکرات هسته ای، با بیان این خبر گفت:« کشورهای غربی برای آنکه اشتون تا پایان مذاکرات حضور داشته باشد تفاهم آشکاری دارند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، اشتون پایان اکتبر سمت خود را در اتحادیه اروپا ترک می کند اما مذاکرات هسته ای با ایران تا 24 نوامبر تمدید شده است.

کاترین اشتون عضو حزب کارگر بریتانیاست و در سال ۱۹۹۹ لقب بارونس گرفت.او در خانواده ای از طبقه کارگر در لانکشایر بریتانیا بدنیا آمد و اولین عضو خانواده اش است که توانسته به دانشگاه راه پیدا کند.

قبل از فعالیت سیاسی در کمپین خلع سلاح هسته ای فعالیت می کرد و تا مقام معاونت این سازمان پیش رفت. در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر بود.

در سال ۲۰۰۹ به عنوان مسئول سیاست خارچی اتحادیه اروپا انتخاب شد وی پیش از این کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir

مطالب پیشنهادی :
پرواز مرگ «ام اچ 17» مالزی قبل از سقوط + عکس
توجیه جالب داعش برای نجنگیدن با رژیم صهیونیستی!
مزایده اموال بابک زنجانی + عکس
گفتگوی تلفنی ظریف و داوداغلو درباره غزه
دامپزشک جان دختر خردسال را به بازی گرفت