واکنش خصمانه اسرائیلی ها به تمدید مذاکرات
اسرائیل از تمدید مهلت مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد.
 اسرائیل ضمن ابراز شک و تردید درباره انگیزه های تمدید مهلت مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 اعلام کرد دلیلی برای خوشبینی دیپلمات های غربی در زمینه دست یابی به  توافق هسته ای میان دو طرف نمی بیند.

ایران و گروه 1+5 روز جمعه گذشته به توافقی برای تمدید 4 ماهه مهلت مذاکرات دست یافتند. در این مدت 2.8 میلیارد دلار از پول های مسدود شده ایران آزاد می شود و در مقابل، تهران بخشی از اورانیوم غنی شده 20 درصدی اش را به سوخت تبدیل خواهد کرد.

"یووال استاینتز" وزیر امور استراتژیک اسرائیل به رویترز گفت: خلاصه موضع اسرائیل این است که ما برای تمدید مهلت مذاکرات با ایران خرسند نیستیم مگر اینکه بگوییم این تمدید بهتر از دست یابی به توافق بد یا تواق ناقص است.

رویترز می نویسد: اسرائیل که به طور گسترده ای تصور می رود تنها دارنده بمب اتمی در منطقه خاورمیانه است خواستار محرومیت ایران از همه وسایل فنی هسته ای دست یابی به بمب اتمی است. ایران این موضوع را رد می کند و برخی دیپلمات های خارجی هم آن را غیرواقعی می دانند.

استاینتز ادامه داد: هیچ پیشرفت ملموسی در موضع ایران دیده نمی شود. هیچ آمادگی واقعی از سوی ایران برای عقب نشینی و امتیازدهی در زمینه مسائل اصلی و محوری یعنی غنی سازی اورانیوم و سانتریفیوژها دیده نمی شود.  ایران جزء در موضوعات فرعی و ثانویه، امتیازی نداده است.

او همچنین از خوشبینی برخی دیپلمات های غربی درباره دست یابی به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در مهلت منتهی به 24 نوامبر (3 آذر) به شدت تعجب کرد.

این وزیر ارشد کابینه اسرائیل علاوه بر این به آزادسازی 2.8 میلیارد دلار از پول های مسدود شده ایران به شدت اعتراض کرد.

استاینتز توضیح داد: معتقدم نباید این همه به ایران داده می شد با اینکه این موضوع، مسئله محوری نیست. معتقدیم جهت گیری قدرت های جهانی در برابر ایران باید عکس وضعیت فعلی باشد.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت: قبل از اینکه ایران بخواهد در یک سطحی، شریک ایجاد صلح در موضوع فلسطین باشد برای تهران بهتر است موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد و آرزوی نابودی اسرائیل را مطرح نکند و از ارسال موشک به غزه خودداری کند همین موشک هایی که دلیل حملات علیه اسراییل و رنج وحشتناک فلسطینی ها بوده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.ir

مطالب پیشنهادی :
حضور اشتون در مذاکرات پس از ترک سمت
مادر 6 کودک جرات شکایت از شوهر سنگدلش را ندارد+ عکس
ظهور چاله ای خوفناک در روسیه +عکس
رقم باورنکردنی چک مالیات شرکت ایرانسل+ عکس
اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5: موضوعات حل‌ نشده در مذاکرات از نگاه گاردین