روحانی: روز قدس امسال را متفاوت بود
رییس جمهوری با متفاوت دانستن روز قدس امسال نسبت به سال های گذشته اقدامات رژیم صهیونیستی را یک توطئه ضدانسانی و نسل کشی دانست و گفت: همه دنیای اسلام باید به صورت متحد امروز را روز خشم، تنفر، وحدت و ایستادگی علیه اسراییل اعلام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: امروز شاهد بمباران مردم غزه با انواع سلاح ها هستیم. رییس جمهوری با بیان اینکه روز قدس امسال از سال های قبل اهمیت بیشتری دارد، اظهار داشت: در روز قدس سال های گذشته، فریاد مردم برای این بود که سرزمین مسلمانان و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده است، باید آزاد شود و مردم به وطن شان برگردند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اسراییل باید بفهمد سلاح های گذشته نمی تواند آنها را برای ادامه اشغالگری نگاه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد، تصریح کرد: اولین خواست جهانیان این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود، آتش و خون تمام شود، حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه برای این کار همه دنیای اسلام باید به پا خیزند، اظهار داشت: آن روزی می توانیم در برابر متجاوزان پیروز شویم که مسلمانان ید واحد باشند.

رییس جمهوری گفت: امیدوارم همه مسلمانان دنیا احساس کرده باشند که امروز در برابر اسراییل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد.

روحانی با تاکید بر اینکه نمی شود با تکیه کردن به مجامع بین المللی مردم فلسطین به حقوق حقه خودشان دست پیدا کنند، اظهار داشت: ساکتان در برابر این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و شرمنده خواهند بود و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: انسان های بی گناه و کودکان کشته می شوند و آنها یا ساکت هستند و یا از جانی حمایت می کنند و این چیزی نیست که تاریخ آنها را فراموش کند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
توصیف جالب بان کی مون از آیت‌الله سیستانی
ماجرای ممنوع‌البیانی خاتمی به فرانسه رسید
واکنش به خبر تاثیر پارازیت بر طوفان تهران
قیمت جدید تندر 90 کی مشخص می شود؟؟؟
ظریف:‌ بازی مذاکراتی راه و روش ما نیست