ایران اسرائیل را به دام انداخت
هدف از پرتاب راکت های فلسطینی، کشتن یا نابود کردن نبود، بلکه هدف آزمودن توان تدافعی اسراییل و کیفیت سیستم "گنبد آهنین" اسراییل بود. این عملیات به خواست ایران انجام شد.
مجله اسلیت نوشت: هدف از پرتاب راکت های فلسطینی، کشتن یا نابود کردن نبود، بلکه هدف آزمودن توان تدافعی اسراییل و کیفیت سیستم "گنبد آهنین" اسراییل بود. این عملیات به خواست ایران انجام شد. پس از چندین روز درگیری نظامی میان حماس و اسراییل، کارشناسان استراتژیک و تحلیلگران ستاد مشترک اسراییل درتلاش اند تا پرده از اقدامات حماس، دایر بر پرتاب راکت، بردارند. درحقیقت، حماس وارد ورطه ای ماجراجویانه و درعین حال ویرانگر شده و از قبل نیز می داند که در برابر ارتش پرقدرت اسراییل هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.

جای هیچ شکی نیست که سیستم ضدموشکی "گنبد آهنین" کارآمدی خود را ثابت کرده، چرا که بیش از ۸۰ درصد از جنگ افزارهای درحال پرواز به مقصد اسراییل را منهدم ساخته. ولی ازسوی دیگر، زمانی که تعداد راکت های شلیک شده را برمی شمریم، مشکل تصور می شود که پرتاب کنندگان فلسطینی از دانش و توان کافی برای شلیک راکت برخوردار نباشند، چرا که اکثر این موشک ها و راکت ها به بیابان ها و اماکن خالی از سکنه اثابت کرده. اکنون کارشناسان نظامی براین باورند که صدها راکت پرتاب شده به هدف کشتن یا نابود کردن پرتاب نشده اند، بلکه هدف از پرتاب آنها آزمایش توان سیستم "گنبد آهنین" بوده است.

این ائتلاف درواقع استراتژی خاصی است که همواره ازسوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورنزدیک دیکته شده. این استراتژی باعث شده تا دو منطق سیاسی و هویتی در کنار یکدیگر قرار گیرند: "جبهه مخالفت"، که با اسراییل، ایالت متحده و غرب مخالف است. این مسأله به خوبی توضیح می دهد که چرا ایران روابطی را با این دو جنبش حفظ کرده است: حزب الله لبنان و حماس فلسطین.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tik.ir

مطالب پیشنهادی :
شهرداری می‌خواهد در قبال اظهارات رئیس جمهور صف آرایی کند!!!
سرباز گرفتن به سبک داعش!+ عکس
فوتبال حرفه ای زنجانی و ضراب...
پف فیل خوری نتانیاهو و محمود عباس +تصاویر
جشن تمام شد: عروس و خانواده‌اش جان باختند+عکس