تأکید سفیر ایران در هند بر ضرورت وحدت مسلمانان در موضوع غزه، ادعاهای برخی منابع غربی درباره نقش ایران در اوضاع کنونی غزه و موانع عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 سخنان رئیس جمهور ایران درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اوضاع عراق، از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «ریانووستی» روسیه ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد به گفته حسن روحانی، ایران به ثبات و امنیت در عراق علاقمند است و مصمم است که به توسعه بیشتر این کشور کمک کند. این خبرگزاری به نقل از روحانی می نویسد: «دولت و مردم ایران به حمایت از عراق به منظور تداوم یکپارچگی و امنیت همه گروه های قومی و مذهبی مشارکت کننده در اداره کشور، ادامه می دهند».

اما در مطلبی مربوط به مواضع ایران در قبال تحولات غزه، «ای ان آی» هند اظهارات سفیر ایران در این کشور را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد در حالی که آمار قربانیان تجاوز رژیم اسرائیل به غزه از 800 تن فراتر رفته، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند از مسلمانان سراسر جهان خواسته به فلسطینی ها کمک کنند تا سرزمین خود را به دست بیاورند. انصاری گفته: «فلسطین بخشی از جهان اسلام است و همه ما، همه مسلمانان باید بر حفظ وحدت و عزت خود تمرکز کنیم. در نتیجه، همه باید بر این موضوع تمرکز کنیم که به مردم فلسطین برای به دست آوردن سرزمین خود کمک نماییم».

این در حالی است که برخی منابع غربی، تلاش دارند ضمن چشم بستن بر واقعیت اوضاع جاری در غزه، اوضاع را به گونه ای دیگر نمایانده و جنایات رژیم اسرائیل را توجه کنند. از این جمله، می توان به سایت نشریه «دیلی بیست» اشاره کرد که با انتشار مطلبی، مدعی شده باید ایران را به سبب وقایع غزه مقصر دانست. این سایت ضمن «تروریستی» خواندن سازمان فلسطینی حماس، مدعی شده جمهوری اسلامی ایران سال ها یک گروه تروریستی را در مرزهای سرزمین های اشغالی مورد حمایت قرار داده و آن را پرورش داده است و اکنون، نگرانی رژیم اسرائیل از آن است که این سازمان بتواند از طریق ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند!

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «ترند» به بررسی موانع عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی پرداخته است. این خبرگزاری در این زمینه اقدام به بازتاب سخنان محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران کرده که اظهار داشته موضع ایران در قبال عضویت در سازمان تجارت جهانی تغییری نکرده است. به گفته وی، تحریم های بین المللی و همچنین موانع سیاسی، عواملی بوده که تاکنون جلوی عضویت ایران در این سازمان را گرفته است. به گفته نهاوندیان، تصمیم برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی، یک تصمیم حرفه ای بوده که طی سال های اخیر از سوی دولت های مختلف در ایران پیگیری شده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir

مطالب پیشنهادی :
نماینده زن مجلس:خاتمی باید محاکمه شود
موضع جنجالی علیه مقاومت فلسطین +عکس معنادار
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
"گاوبندی" جبهه پایداری؟!
فاضلی: چرا اصناف وزیر ندارند؟