تمدید بازداشت به اتهام شنود سفارت ایران
دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت ۱۱ افسر پلیس که اتهاماتشان شنود سفارت ایران در آنکارا است را تمدید کرد.
 دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت ۱۱ افسر پلیس که اتهاماتشان شنود سفارت ایران در آنکارا است را تمدید کرد. این افسران از جمله ده‌ها نفری هستند که هفته گذشته به صورت همزمان در ۲۲ شهر ترکیه بازداشت شدند. معاون امنیت پلیس استانبول یکی از آنان بوده است.

شنود سفارت ایران در آنکارا، پایتخت ترکیه یکی از اتهامات آنها است. آنها همچنین متهم‌اند که از رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و نزدیکان او جاسوسی می‌کرده‌اند.

آنها همچنین متهم شده‌اند که مکالمات بسیاری افراد دیگر، از جمله نویسندگان و چهره‌های دانشگاهی را شنودکرده‌اند.

در ترکیه چند ماه است که بر سر پرونده فساد نزدیکان نخست‌وزیر و افشاگری علیه آنها کشمکش وجود دارد. در آغاز این ماجرا چندین نفر، از جمله فرزندان سه وزیر بازداشت شدند.

رجب طیب اردوغان و اطرافیانش می‌گویند این پرونده توطئه‌ای است که هواداران فتح‌الله گولن، چهره مذهبی که پیشتر به حزب عدالت و توسعه نزدیک بود، ترتیب داده‌اند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سیی فارسی، در جریان این پرونده از جمله رضا ضراب، تاجر ثروتمند ایرانی نیز بازداشت شده بود که زمستان سال گذشته پس از انجام بازجویی آزاد شد.

صدها نفر از کسانی که گفته می‌شد از هواداران "گولن" در میان نیروهای پلیس و مقام‌های قضایی بودند، بعد از آغاز تحقیقات علیه وزرای کابینه اردوغان برکنار شدند یا تنزل رتبه گرفتند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نماینده زن مجلس:خاتمی باید محاکمه شود
فریاد این پدر دل سنگ را آب می کند + عکس
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
درمان ‌همیشگی‌ سرطان توسط یک ایرانی
4 کشته و زخمی در انفجار کرج