دیپلمات سابق آمریکا به تیم مذاکرات ایران نامه نوشت
مذاکره‌ کننده اسبق آمریکا نامه‌ای به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نوشته است.
 رابرت آینهورن، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای آمریکا نامه‌ای به مذاکره‌کنندگان ایرانی شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ نوشته است. آقای آینهورن در این نامه با اشاره به اینکه بیش از یک سال قبل از دولت آمریکا جدا شده تصریح کرده که مذاکرات هسته‌ای ایران را به دقت دنبال می‌کند.

این مقام سابق آمریکا به وقفه ایجاد شده بین آخرین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای و دور بعدی اشاره کرده و کوتاه بودن این دوره وقفه را نشانه‌ای از «جدیت» تهران و واشنگتن در این مذاکرات دانسته است.

آینهورن با بیان اینکه تصمیم ایران و گروه ۱+۵ برای تمدید مهلت مذاکرات تصمیمی صحیح بوده تأکید کرده دو طرف تلاش خود را برای رسیدن به راه حل جامع هسته‌ای تا موعد ۲۰ جولای (۲۹ تیرماه) انجام داده‌اند.

در این نامه، موضوع «ظرفیت غنی‌سازی ایران»، دشوارترین موضوع محل مناقشه بین دو طرف در مذاکرات هسته‌ای عنوان و تصریح شده در صورت توافق بر سر این موضوع توافق بر سر سایر موضوعات نیز حاصل خواهد شد.

آینهورن در ادامه با اشاره به اینکه ایران زمان و منابع زیادی برای برنامه هسته‌ای خود صرف کرده، غرور ایران از دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای خود را مسأله‌ای قابل فهم دانسته و نوشته «تهران نگاهی احتیاطآمیز به وابستگی بیش از حد به تأمین‌کنندگانِ خارجی اورانیوم غنی‌شده دارد.»

این مقام سابق خطاب به مذاکره‌کنندگان ایرانی فرصت مذاکرات را بهترین فرصت برای حل و فصل مناقشات دانسته و تأکید کرده در صورتی که این فرصت غنیمت دانسته نشود باید منتظر زمان زیادی برای بروز فرصتی دیگر بود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
آمانو وارد تهران شد
افشاگری علیه بلایی که داعش سر زنان می‌آورد
سرقت گوشی، مسافر پرواز ایران 140 را از مرگ نجات داد
۳۰ ثانیه تا مرگ: مصاحبه با زن و شوهر نجات‌یافته از «ایران ۱۴۰» +عکس
گره ای که در قیمت‌گذاری خودرو کورتر شد!