باز هم مجلسی ها ، بازهم بی حجابی
بحث حجاب و مبارزه با بدحجابی از همان آغاز به كار دولت یازدهم به بهانه‌ای برای مخالفان دولت تبدیل شده و معیار سنجش عملكرد فرهنگی دولت قرار گرفته است
قرار است تشكیلات جدیدی برای امر به معروف و نهی از منكر در كشور ایجاد شود. طرحی كه در مراحل پایانی خود قرار گرفته و هنوز مشخص نیست كه تا چه میزانی با وظایف وزارت كشور در این زمینه منافات داشته یا موازی‌كاری صورت می‌گیرد.

بحث حجاب و مبارزه با بدحجابی از همان آغاز به كار دولت یازدهم به بهانه‌ای برای مخالفان دولت تبدیل شده و معیار سنجش عملكرد فرهنگی دولت قرار گرفته است. مبارزه با بدحجابی اما یك‌دفعه تبدیل به یك دغدغه شد، دغدغه‌ای كه هیچگاه در هشت سال فعالیت دولت‌های نهم و دهم خبری از آن و كسی هم به دنبال ایجاد تشكیلات جدید برای آن نبود.

امر به معروف و نهی از منكر اما راه‌های زیادی را برای به سرانجام رسیدن پیموده است. روزی بحث از تشكیل وزارتخانه بود و روز دیگر تصویب یك طرح در مجلس. با این وجود جدیدترین بحث برای امر به معروف و نهی از منكر ایجاد یكسری تشكیلاتی است كه هنوز مشخصات واضحی در مورد آنها وجود ندارد.

طرح‌های تشویقی برای آمران به معروف و ناهیان از منكر
در روزهایی كه بحث حجاب شدیدا مورد واكاوی قرار می‌گیرد و موضع‌گیری‌های مختلفی از مسوولان دیده می‌شود، طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. آغاز فصل گرما و نگرانی‌هایی كه حول بحث جنجالی حجاب شكل گرفت و همچنین افزایش آمار زد و خورد‌هایی كه به دلیل قانون نانوشته‌یی كه در آن هر فردی خود را آمر به معروف و ناهی از منكر می‌دانست، این اقدام نمایندگان حامی دولت گذشته را منجر شد. اكنون رییس كمیسیون فرهنگی مجلس كه این طرح در آن در حال بررسی است، خبر از ایجاد تشكیلاتی در سراسر كشور داده است.

احمد سالك، در رابطه با طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر با بیان اینكه مساله امر به معروف و نهی از منكر در این طرح به عنوان یك بحث اساسی در مباحث قضایی قرار گرفته است، گفت: در این طرح موارد تشویقی برای آمران به معروف و ناهیان از منكر در نظر گرفته شده است. نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: قرار است تشكیلاتی به وجود آید تا در سطح كشور در حوزه امر به معروف و نهی از منكر عمل كند.

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه هدف ما در كمیسیون مشترك فرهنگی و حقوقی و قضایی، تقویت آمران به معروف و ناهیان از منكر بود، خاطرنشان كرد: بر همین اساس قرار است تشكیلاتی به وجود آید تا در سطح كشور در حوزه امر به معروف و نهی از منكر عمل كند كه البته تحقق این امر بستگی به نتیجه نهایی این طرح در كمیسیون دارد.

وزارت كشور چه می گوید؟
در این میان اما وزارت كشور هم كه متولی اصلی مبارزه با بدحجابی در این روزها شناخته می‌شود نسبت به این موضوع بی‌واكنش نیست. درست چندی پس از آنكه انصار حزب‌الله خواهان امر به معروف در سطح شهر شده بود وزارت كشور با آن مخالفت كرده بود حالا وزارت كشور با خواسته نمایندگان مجلس مواجه شده است.

خواسته‌یی كه در صورت تصویب نهایی آن ،وزارت كشور نیز باید به ایجاد یكسری تشكیلات برای امر به معروف و نهی از منكر كمك كند. روز گذشته روح‌الله جمعه‌یی، رییس مركز اطلاع‌رسانی و امور بین الملل وزارت كشور در صفحه شخصی خود نوشت: بی‌حجابی مظهر و شاخص قانون‌ستیزی است. مدتی است فضای اجتماعی كشور متاثر از طرح موضوع حجاب و عفاف است عده‌یی طرح آن را سیاسی و تعرض به حقوق شهروندی و نهایتا حكم به افراط‌گرا بودن هرگونه روش كنترل و برخورد قانونی به این معضل اجتماعی می‌دهند و عده‌یی دیگر نیز آن را معضلی اجتماعی می‌دانند.

كه باید برابر با شرع و استفاده از قاعده امربه معرف و نهی از منكر با آن برخورد سلبی كرد و در این میان نیز برخی معتقدند این معضل اجتماعی هرچند دامنه وسیعی ندارد بی‌حجابی به همان میزان اندك نیز ناشی از یك بیماری روانی است چرا كه برخی دامنه بد یا بی‌حجابی را به بی‌عفتی گسترش داده و آن را مظهر و نماد فخرفروشی و اشرافی‌گری می‌دانند و باید برای درمان این بیماران ابتدا عارضه‌یابی دقیق كرد و سپس اقدام درمانی و پیشگیرانه انجام داد در غیر این‌صورت درمان‌های مقطعی و سلیقه‌یی نه‌تنها به كاهش آسیب‌های این معضل اجتماعی منجر نخواهد شد بلكه احتمال تشدید لجوجانه آن نیز وجود دارد.

طرح مجلس به سرانجام می‌رسد؟
طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منكر هنوز به صحن علنی مجلس شورای اسلامی نرسیده است اما بدون شك طرحی است كه وزارت كشور نیز به عنوان متولی مبارزه با بدحجابی در مورد آن نظرات بسیار دارد و مشخص نیست كه وزارت كشور و مقامات دولتی با ایجاد تشكیلات برای این كار موافقت می‌كنند یا به سرنوشت درخواست انصار حزب‌الله دچار می‌شوند؟



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir

مطالب پیشنهادی :
دیپلمات سابق آمریکا به تیم مذاکرات ایران نامه نوشت
ابطحی: خدا کند فرجی دانا همه چیز را بگوید
سرنوشت عجیب فرجی دانا!
همخانه شدن مجردهای غریبه در زندگی سفید!
چرا زنجانی اینقدر بی خیال است ؟؟؟