عراقچی درباره مذاکره در نیویورک توضیح داد
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 گفت: مذاکرات دوجانبه با طرف‌های گروه 1+5 پیش از برگزاری مذاکرات چندجانبه برگزار می‌شود.b
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم پاسداشت روز جهانی انسان‌دوستی که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شده بود درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5، گفت: این مذاکرات در سپتامبر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود و ممکن است در سطح وزرا باشد. اما پیش از آن مذاکرات دوجانبه با طرف‌های اعضای گروه 1+5 برگزارمی‌شود که هنوز زمان و مکان این مذاکرات مشخص نیست.

عراقچی اضافه کرد: اکنون مجموعه موضوعاتی بر روی میز مذاکره است که خواهان حل این مسائل هستیم. ما با اعتماد به نفس و امیدوار نسبت به مذاکرات هستیم. اختلافاتی وجود دارد اما طرف مقابل باید تصمیمات سختی بگیرد در عین حال باید خلاقانه رفتار کنیم و تلاش کنیم با ارائه راه‌حل ‌های خلاق اختلافات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: طرف مقابل همانند طرف ایرانی در مذاکرات جدی است تا بتواند این مذاکرات را به نتیجه برساند. هنوز سخت است تا راه‌حل بیابیم. در برخی مسائل اختلافات عمیقی وجود دارد اما ما امیدوار هستیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه‌، گفت: ما اکنون گرفتار فجایع مختلفی هستیم. معاون دبیرکل سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌ها در منطقه این سفر را انجام داده است. در سفر پیشین وی یادداشت تفاهمی امضا شد که در این سفر یک برنامه عملی تنظیم کردیم که این برنامه در جهت کمک به کشورهایی مانند عراق، سوریه، غزه و افغانستان است.

وی درباره نگاه دوگانه آمریکا و کشورهای غربی به حقوق بشر، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که با معاون دبیرکل داشتیم عدم سیاسی کردن مباحث کمک‌های بشردوستانه است. نباید مسأله حقوق بشر و کمک‌های انسان‌دوستانه به عنوان ابزار دستیابی به مقاصد سیاسی قرار بگیرد. باید برخورد بی‌طرفانه و منصفانه‌ای داشته باشیم.

عراقچی درباره کمک به مردم غزه ادامه داد: صلیب سرخ جهانی و هلال احمر مسئول هماهنگی کمک‌ها به غزه هستند و از طریق کشورهای مختلف این اقدام را انجام می‌دهند اما متأسفانه ادامه محاصره و فشارهای رژیم صهیونیستی مانع از دسترسی به این کمک‌ها شده است. بسیاری از مردم غزه نیازمند کمک‌رسانی بین‌المللی در گذشته بودند اما با وقوع وضعیت حاصل کمک‌رسانی بین‌المللی ضرورت بیشتری یافته است.

وی با اشاره به برگزاری کمیته فلسطین اجلاس غیرمتعهدها در تهران، گفت: در اجلاس نمایندگان در تهران نیز بر کمک رسانی به غزه تأکید کرده ایم. ما هم به سهم خود کمک‌هایی را آماده کرده‌ایم اما متأسفانه هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است تا هواپیمای حامل کمک‌های ما حرکت کند تا هم کمک‌ها را ببرد و هم افراد مجروح را برای معالجه به ایران بیاورد.

وی اضافه کرد: متأسفانه روند کمک رسانی به غزه کند، ناکارآمد و ناکافی است و این یکی از مسائلی بود که در دیدار با خانم آموس به طور جدی مورد تبادل نظر قرار گرفت.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
باز هم مجلسی ها ، بازهم بی حجابی
با تشکر از مسئولان گناوه!
جدیدترین جنایت داعش+عکس(16+)
ترفند یک شرکت لبنیاتی برای فروش شیر+ عکس
باز هم مجلسی ها ، بازهم بی حجابی