وقتی که روحانی دست‌ استیضاح کنندگان را خواند
خباز گفت: اینها می خواستند بگویند رییس جمهور آمد و ما رای ندادیم می خواستند برای خودشان ازاین طریق امتیازی قائل شوند که آقای روحانی هم دستشا ن را خواند ضمن اینکه رییس جمهور به مردم اردبیل قول داده بود و نمی توانست مردم را معطل کند.
محمدرضا خباز ،معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: باید دید استیضاح با چه هدف و منویاتی تنظیم شده است و آیا قصدشان از استیضاح اصلاح امور است یا برهم زدن امور؟باید دید استیضاح با چه هدف و منویاتی تنظیم شده است و آیا قصدشان از استیضاح اصلاح امور است یا برهم زدن امور؟

اگر استیضاح به قصد اصلاح و خدمت به جامعه اسلامی باشد قابل تقدیر است و جای بسی شکرگذاری دارد اما اگر استیضاح با نگاه سیاسی باشد انسان کور و کر می شود یعنی حقایق را نمی بینند، نقاط ضعف را چندین برابر می کند و به هیچ وجه گوش به استیضاح کننده نمی دهند.کمااینکه در صحن علنی روز چهارشنبه وقتی آقای فرجی دانا صحبت می کرد و نمایندگان باید براساس آن سخنان تصمیم گیری می کردند عده زیادی به حرف زدن با یکدیگر مشغول بودند.

این رفتار نشان داد که قصد اصلاح امور نیست و از قبل تصمیم گرفته شده که وزیر علوم عزل شود حال هرچه می خواهد پیش آید یعنی مهم نیست که اول مهر دانشگاهها بی سرپرست و متزلزل شوند،دانشجویان نخبه دلسرد شوند،فرار مغزها اتفاق بیفتد ،گرفتاری های کشور بیشتر شود این نگاه نشان می دهد نه تنها عده زیادی از نمایندگان قصد اصلاح امور را نداشتند بلکه خواهان برکناری یکی از قدرتمندترین، دانشمندترین و نخبه ترین وزیر دولت از دولت هستند.

آقایان استیضاح کننده  می دانند اگر نخبگان وارد عرصه شوند دیگر جایی برای افراد کم مایه و کسانی که با نمره 12بورسیه شده اند و سوادی ندارند ،نیست .این افراد استعداد استادی در دانشگاهها ندارند درحالی که برایشان جانمایی هم کرده اند بنابراین آقای فرجی دانا دو راه بیشتر نداشت یا اینکه مقابل روش کج گذشته سکوت می کرد و هیچ حرفی نمی زد و می گفت به ماربطی ندارد که در دوره گذشته به 3هزار نفرافراد کم سواد با معدل پایین بورسیه تعلق گرفته و یک میلیارد تومان به آنها پول می دهند تا بعدا همچنان بی سواد به کشور بازگردند و نسل آینده کشور را در دست بگیرند!

اما روش دیگر که ایشان هم همین کار را کرد این بود که گفت ما کلیه پرونده ها را یکی پس از دیگری بررسی می کنیم اگر دربین آنها افراد شایسته ای بود از آنها قدردانی و حمایت می کنیم اما اگر غیرازاین بود نامناسب ها را کنار می گذاریم که در این میان 700 نفر به هیچ وجه شایستگی نداشتند یعنی بدون معدل و امتحان فقط به دلیل وابستگی شان به جاهای مختلف بورسیه شده بودند وزیر علوم جلوی اینها را گرفت.

درپرونده برخی از این افراد فاقد صلاحیت حتی در پرونده فردی  یک مدرک نبوده که نشان دهد لیسانس داشته یا معدلش چند بوده است درواقع از پرونده ها این مدارک را خارج کردند تا در دست وزیر نباشد اما بااین حال بازهم آقای فرجی دانا به آنها مهلت داد تا بروند و مدارکشان را بیاورند تا اگر شرایط را داشتند به کارشان ادامه دهند و در غیراینصورت جلوی رانت گرفته شود.آقای فرجی دانا معتقد است رانت علمی از رانت مالی بدتر است .

ببینید باید دید 3هزار میلیارد اختلاس و 7000هزار میلیارد تومان در چه دولتی به وجود آمده رانت های علمی ضررش از این 7000هزار میلیارد تومان به مراتب بیشتر است .وقتی همین افراد بورسیه بگیر به کشور بازمی گردند و استاد دانشگاهی مثل دانشگاه شریف که برند جهانی دارد ، می شوند می بینیم این اساتید دانش و علمشان از دانشجویان کمتر است بنابراین یا باید دانشگاه را رها کنند و بروند و یا اینکه از نظر علمی از دانشجویان توسری بخورند و دانشجویان به مراتب از آنها چندسروگردن بالاتر باشند. این خیانت به کشور است و قابل جبران نیست .

آقای روحانی رسما از وزیر علوم دفاع کردند و از مجلس تقاضا کردند که به وزیر  دانشمند و توانمند دولت رای بدهند ایشان دیگر چطور باید می گفت تا آقایان حمایت رییس دولت از وزیر را باور می کردند.

(درپاسخ به این سوال که آیا حضور رمحانی در جلسه تاثیری در رای نمایندگان داشت)اینها می خواستند بگویند رییس جمهور آمد و ما رای ندادیم می خواستند برای خودشان ازاین طریق امتیازی قائل شوند که آقای روحانی هم دستشا ن را خواند ضمن اینکه رییس جمهور به مردم اردبیل قول داده بود و نمی توانست مردم را معطل کند.

آقای نجفی درهردو دولت آقایان خاتمی و هاشمی حضور داشته اند .ایشان در انتخابات سال 88هم در ستاد آقای کروبی بودند بنابراین این نشان می دهد ایشان  کاملا اصلاح طلب است و اصلاح طلب دبشی هم هستند.به هرحال آقای روحانی بااین انتخاب می خواهد بگوید روش ایشان تغییری نکرده است و در برروی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
هارف: منظور ظریف اراک بود نه عراق
زلزله 5.6 ریشتری بار دیگر "مورموری" را لرزاند
پرونده استیضاح بسته شد، تکلیف بورسیه‌ ها چه می شود؟؟؟
دوپینگ لاریجانی اثر نکرد! + عکس
روزهای گله مندی روحانی