خرابکاری‌ ها در سازمان انرژی اتمی شناسایی شد
با توجه به رویکرد بیگانگان و تلاش آنها برای تحت‌الشعاع قرار دادن فعالیت های صلح‌آمیز هسته‌ای و زیرساخت‌های کشور اقداماتی را در دستگاه های خود انجام داده اند که روی زیرساخت ها تاثیر بگذارند
 زارعان، معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی گفت: تمام خرابکاری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در سازمان انرژی اتمی با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی شده است و قبل از استفاده از تجهیزات، امید دشمن به ناامیدی تبدیل شده است.

زارعان، معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی در رونمایی از نمایشگاه خرابکاری صنعتی در سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: با توجه به رویکرد بیگانگان و تلاش آنها برای تحت‌الشعاع قرار دادن فعالیت های صلح‌آمیز هسته‌ای و زیرساخت‌های کشور با هدف توقف این فعالیت ها، سرویس های بیگانه اقداماتی را در دستگاه های خود انجام داده اند که روی زیرساخت ها تاثیر بگذارند.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات با توجه به اجبار تامین تجهیزات از خارج کشور از سوی بیگانگان با رصد تجهیزات و قرار گرفتن بر سر راه پیمانکاران صورت می گیرد و آنها در صدد هستند فعالیت های هسته ای ایران را در اقصی نقاط برنامه ها تحت‌الشعاع قرار دهند.

زارعان با اشاره به آزمایشگاهی در نیومکزیکو آمریکا اظهار داشت: این آزمایشگاه بزرگترین مرکز تحقیقات هسته ای است و از آنجا که بیگانگان اقدامات خود را به صورت پکیج انجام می‌دهند، برخی از این اقدامات در این آزمایشگاه صورت می گیرد.

معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی افزود: با توجه به رهنمودهای صالحی و به لطف الهی صددرصد تمام خرابکاری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی شده و قبل از استفاده از تجهیزات امید دشمن به ناامیدی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دست کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس به سرگروهی آمریکا در این فرآیند مشخص است، بیان کرد: قطعا این رویکرد ادامه دارد و اگر از نظر بین‌المللی اتفاقی بیفتد، اتهامی متوجه فرد یا کشوری نیست و این روند هزینه کمتری برای بیگانگان دارد.

زارعان ادامه داد: این نوع فعالیت‌های خرابکارانه تنها مختص هسته‌ای نیست و در مخابرات و مراکز حساس دیگر نیز این رویکرد وجود دارد. شناسایی خرابکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای شروع شد و کارگروه‌هایی در ارگان‌های دیگر تشکیل شده و اقدام به خنثی‌سازی کرده‌اند.

معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نمایشگاه خرابکاری صنعتی بیان کرد: این اولین نمایشگاه در این عرصه است که ما این اقدام را در جهت استفاده از بدافزارها انجام می دهیم و چندین مورد اقدامات خرابکارانه در حوزه بدافزار داشته ایم.

وی تاکید کرد: در پروژه اصفهان نیز چندین مورد خرابکاری داشتیم که قبل از افتتاح شناسایی شد و شاهد راه‌اندازی شدیم.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
سرنگونی پهپاد جاسوسی اسرائیل توسط سپاه
دختر 8 ساله قربانی کودک‌آزاری
حاشیه استیضاح وزیر علوم + تصاویر
دومین خبرنگاری که داعش اعدام می‌کند + عکس( +18)
زلزله 5.3 ریشتری کرمانشاه را لرزاند