اتفاقات ریز و درشت این روزهای سیاست
غلامحسین محسنی اژه‌ای که اخیرا از سوی آیت الله آملی لاریجانی به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب شده، همچنان سخنگوی دستگاه قضا باقی می​ماند.
قالیباف: با تفکیک جنسیتی مخالفم
قالیباف، شهردار تهران با بیان این‌که من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، گفت: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات، مساله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده، در حالی‌که من با این مساله مخالف هستم.
 
 او با بیان این که ما نان به نرخ روز نمی خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم، گفت: فروردین 85 ابلاغ کردم 10 درصد مدیریت در شهرداری باید به بانوان اختصاص یابد.

اژه ای سخنگو ماند
خبرگزاری میزان خبر داده است که غلامحسین محسنی اژه ای که اخیرا از سوی آیت الله آملی لاریجانی به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب شده، همچنان سخنگوی دستگاه قضا باقی می​ماند.

اژه ای پیش از این درباره ادامه فعالیتش به عنوان سخنگو، ابراز بی اطلاعی کرده بود.

گزینه های جدید در جمع ناظران مجلس
سرانجام پس از حاشیه های زیاد معرفی ناظران مجلس در امور رسانه ها، نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: حسن کامران و نصرالله پژمان فر به ترتیب به جمع نامزدهای کمیسیون فرهنگی برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات و صداوسیما اضافه شدند.

او به مهر گفت: حسن کامران در کنار حمید رسایی و محمود نبویان به عنوان نامزدهای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد. بنده نیز به عنوان نامزد کمیسیون فرهنگی برای هیات نظارت بر صداوسیما به نامزدهای قبلی شامل آقایان رمضان شجاعی کیاسری، بیژن نوباوه و جمشید جعفرپور اضافه شدم.

سیاست دولت درباره نسل سوم ارتباطی
وزیر ارتباطات با بیان این که تدوین پیوست فرهنگی تماس های تصویری براساس قانون برنامه پنجم توسعه از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به عهده دولت گذاشته شده است،اظهار کرد: سیاست دولت برای اعطای مجوز نسل سوم ارتباطی به همراه اول و ایرانسل این است که این خدمات مانند زمانی که رایتل آن را ارائه می کرد، داده شود و بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه پیوست فرهنگی مسدود است.

 آیت الله مکارم شیرازی، پیش از این در پاسخ به استفتائی در مورد «اعطای مجوز برای خدمات اینترنت پرسرعت همراه و تمامی خدمات نسل سوم و بالاتر ارتباطات همراه، قبل از تحقق شرایط قانونی و الزامات ایمن و سالم سازی آن» گفته بود: لازم است با شورای عالی فضای مجازی که مرجع قانونی این گونه امور است، مطلب را در میان بگذارند و پس از رعایت اموری که جلوی جنبه های منفی این کار را می گیرد، اقدام کنند، مسئولان قضایی نیز نباید در این امر حیاتی بی تفاوت باشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ارائه اینترنت پرسرعت همراه، بدون مجوزهای قانونی، خلاف شرع و موازین اخلاقی و انسانی است و مسئولان نباید فقط به درآمدهای مادی این برنامه بیندیشند.

انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

مطالب پیشنهادی :
ادعای احتمال دیدار اوباما و روحانی
خانه بخریم یا نخریم؟
باز هم پای مشایی و مرد مرموز در میان است
افشای یک سفر 100 هزار دلاری
واکنش آمریکا به سرنگونی پهپاد اسرائیل