موضع‌گیری خصمانه کانادا علیه ایران
وزیر امور خارجه کانادا در اظهاراتی خصمانه مدعی شد که اگر انرژی اتمی ایران برای اهداف صلح آمیز به کار برده می‌شود بنابراین این کشور نیازی به غنی سازی اورانیوم و هیچ سانتریفیوژی ندارد.
 "جان برد" وزیر امور خارجه کانادا در گفتگو با روزنامه اتریشی "دی پرسه"، اظهار داشت که جامعه بین المللی باید بفهمد که سایه جنگ عراق بر سر آمریکا قرار دارد. یک جریان قوی انزوا طلبی در آمریکا وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که ما برای رهبری آمریکا ارزش قائلیم و می خواهیم که این کشور ارزش های خود را گسترش دهد. کسی که شکست آمریکا را آرزو می کند باید در این راستا محتاط باشد. عواقب چنین امری را ما نمی خواهیم.

وزیر خارجه کانادا در بخش دیگری از این گفتگو تروریست های داعش را تهدیدی برای تمام دنیای متمدن دانسته و در ادامه به بحران ها در خاورمینه پرداخته و اظهار داشت: هیچ سناریویی برای پایداری خاورمیانه وجود ندارد. اما ما باید در درجه اول به امنیت انسان هایی که در آنجا زندگی می کنند فکر کنیم.

"جان برد" در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از یک توافق هسته ای یک اتحاد با ایران امکان پذیر است گفت: در حال حاضر ما یک سری مسائل اساسی با ایران داریم.

وی در ادامه مدعی شد که اگر انرژی اتمی ایران برای اهداف صلح آمیز به کار برده می شود بنابراین این کشور نیازی به غنی سازی اورانیوم و هیچ سانتریفیوژی ندارد.

وزیر خارجه کانادا درباره ناسبات آینده خود با ایران گفت: ما سال هاست که هیچ سفیری در ایران نداریم. هنوز هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که ایران خواهان یک توافق هسته ای مفید است. در حال حاضر بحث های طولانی در این باره وجود دارد. ما به تصمیمات و مقاصد ایران مشکوک هستیم.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farhangnews.com

مطالب پیشنهادی :
تیراندازی کشتی آمریکا به قایق ایرانی
جشن و شادمانی در غزه برای آتش بس طولانی + تصاویر
به لطف پالم، شیر، ماست و کره سنتی چند؟
باز هم پای مشایی و مرد مرموز در میان است
از کالباس مرگبار تا دلستر کور کننده!