آرامشی که دولت ایجاد کرد
یک عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: سیاست‌های دولت یازدهم موجب ایجاد آرامش در جامعه شده است.
 
محمد کیانوش‌راد در ارزیابی خود از عملکرد دولت یازدهم، اظهار کرد: دولت در یک سال گذشته بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به بررسی موانع پیش روی خود صرف کرده و به دنبال شناسایی حوزه‌هایی بوده که دولت‌های احمدی نژاد آنها را به طور کلی در جهت ناکارآمدی دگرگون کرده بود.

وی در ادامه افزود: بنابراین از این به بعد می‌توان تحلیلی واقع‌بینانه از عملکرد دولت ارائه کرد. البته دولت تا کنون در حوزه سیاست خارجی به خوبی عمل کرده اما به دلیل وجود برخی مشکلات فنی یا برخی فشارهای داخلی این روند تا حدودی کند شده است. بنابراین دولت باید با ابتکار عمل جدید و خلاقیت‌های تازه وارد عمل شده تا بتواند به مناقشه هسته‌ای پایان دهد.

این فعال سیاسی همچنین افزود: دولت در عرصه سیاست داخلی نیز توانسته اعتماد مردم به اقدامات خود را جلب کند و به نظر من از این به بعد دولت با دستی پر و اطلاعاتی دقیق‌تر از امکانات و محدودیت‌های پیش رو می‌تواند به یک جمع‌بندی برای اقدامات مناسب‌تر در حوزه اقتصادی دست یابد.

به گفته وی، سیاست دولت حل مشکلات در پرتو حل مناقشات هسته‌ای بود اما امروز پس از گذشت یک سال دولت به این نتیجه رسیده که نباید همه مسائل را به حل مسأله اساسی مناقشات هسته‌ای موکول کند. امروز دولت به این نتیجه رسیده که در عرصه اقتصادی به یک تیم هماهنگ‌تر از لحاظ نظری و تیمی قوی‌تر و پویاتر از نظر اجرایی نیاز دارد. امیدواریم رئیس جمهور با درایت خود در تسریع حل مشکلات مردم موفق‌تر باشد.

کیانوش راد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دولت در ایجاد ارتباط با کشورهای تأثیرگذار منطقه مثل عربستان، ترکیه و پاکستان موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: در عرصه داخلی دولت باید شفاف تر عمل کرده و مشکلات کشور را با مردم در میان بگذارد زیرا حجم مشکلات به ارث رسیده به این دولت بسیار زیاد است و صداوسیما نیز به عنوان یک جناح سیاسی عمل کرده و بر اساس مصلحت‌هایی که خود تعیین می‌کند مانعی برای ایجاد ارتباط بیشتر دولت و مردم است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همین رابطه افزود: انتظار هواداران روحانی این است که وزرا ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند و مشکلات و همچنین اقدامات در دست اجرا را برای آنها بیان کنند.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از استان‌ها نیروهای هوادار روحانی از برگزاری برنامه‌های خود محروم هستند و با وجود اینکه وزیر اطلاعات بر حل این مشکلات تأکید دارد، برخی جریانات مانع تحقق اهداف رئیس جمهور می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تعامل دولت با سایر قوا، اظهار کرد: سیاست‌های دولت در این راستا موجب ایجاد آرامش در جامعه شده است. اختلافات همیشه وجود داشته و مفید بوده است. اما وجود مجلسی فعال و مردمی می‌تواند بسیاری از تنش‌ها و اختلافات را از سطح عمومی جامعه به درون مجلس آورده تا در آنجا راهکارها برای حل اختلافات پیدا شود. اگر مجلس، فعال و مبتنی بر خواست عمومی مردم باشد میزان تنش‌ها و درگیری‌ها کم می‌شود.

وی همچنین افزود: احمدی نژاد هنگامی که در تلویزیون ظاهر می‌شد، در جامعه نگرانی ایجاد می‌شد اما اکنون صرف آن‌که دیگر احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی نیست عرصه سیاسی و عمومی با آرامش مواجه شده و البته سیاست‌های دولت نیز در ایجاد آرامش در جامعه کاملا موثر بوده است.


 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :

حدادعادل: روحانی نماینده اصلاح‌طلبی نیست
این تصویر از شهید رجایی، ناقص است
حادثه‌ای وحشتناک برای ۳۰ زن شرکت‌کننده در عروسی
از املت بیت رهبری تا کتری دفتر رئیس جمهور
اقدامات شهرداری برای کاهش آلودگی هوا