درخواست جان کری از ایران
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در مورد شهروندان آمریکایی زندانی یا به گفته آن‌ها مفقود در ایران ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت این زندانیان آزادی آنها را خواستار شد.
در بیانیه جان کری که روز جمعه منتشر شده، آمده است: آمریکا احتراما از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضائیان را برای بازگشت به خانواده‌های‌شان آزاد کند و با ما برای یافتن رابرت لوینسون و بازگرداندن او به خانه همکاری کند.

در این بیانیه با بیان این که امروز سومین سالگرد بازداشت امیر حکمتی، شهروند آمریکایی به اتهام جاسوسی است در حالی که وی برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، آمده است: آقای حکمتی بزرگترین پسر خانواده است و برای مدتی طولانی از خانواده‌اش دور بوده و آنها به او در خانه احتیاج دارند.

در ادامه این بیانیه با بیان این که لوینسون در ماه مارس ۲۰۰۷ در جزیره کیش ناپدید شد، آمده است: خانواده او سال‌های دردناک دوری و نگرانی را تحمل کرده است. ما بی نهایت نگران وضعیت سلامتی و محل نگهداری او هستیم.

در بخش دیگری از یان بیانیه با بیان این که 26 سپتامبر دو سال می‌شود که عابدینی بر اساس اتهاماتی در مورد عقاید مذهبی اش در ایران در بازداشت شده است، آمده که رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، در محلی نامعلوم در بازداشت بسرمی‌برد. عشق او به ایران در گزارشهایش که نشان‌دهنده سخاوت و مهربانی مردم ایران است، دیده می شود.

در این بیانیه تاکید شده است: آمریکا متعهد است که همه آنها را به خانواده‌ها، دوستان و عزیزانشان بازگرداند. ما از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهیم امیر حکمتی، سعید عابدینی و جیسون رضائیان را آزاد کند و احتراما از دولت ایران می خواهیم برای یافتن آقای لوینسون و بازگرداندن او به خانه با ما همکاری کند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
حدادعادل: روحانی نماینده اصلاح‌طلبی نیست
این خبر درباره بابک زنجانی فقط یک ادعا است
این تصویر از شهید رجایی، ناقص است
حادثه‌ای وحشتناک برای ۳۰ زن شرکت‌کننده در عروسی
از املت بیت رهبری تا کتری دفتر رئیس جمهور