سعید مرتضوی فردا به دادسرا می رود
یکی از شاکیان سعید مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی، از حضور متهم این پرونده در جلسه رسیدگی به پرونده که قرار است فردا(دوشنبه) 10 شهریور ماه برگزار شود، خبر داد.
«پیمان حاج محمود عطار» روز یکشنبه  افزود: امروز به همراه دو نفر دیگر از شکات پرونده(علیرضا دقیقی و مصطفی ترک همدانی) برای پیگیری پرونده به شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مراجعه کردیم که بازپرس اعلام کرد طبق وقت قبلی تعیین شده، جلسه رسیدگی به پرونده با حضور متهم، فردا برگزار می شود.

این وکیل دادگستری و شاکی پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: در پیگیری امروز، بازپرس تاکید کرد، فردا ما نیز به عنوان شاکیان پرونده در جلسه رسیدگی حضور یابیم.

بر اساس این گزارش، پیشتر مصطفی ترک همدانی شاکی و وکیل جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در این پرونده از تعیین دهم شهریور ماه برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات تامین اجتماعی خبر داده بود.

خلیل بهرامیان» دیگر وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی نیز پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: بر اساس شکایتی که موکلانم کرده اند، بیش از 150 نفر باید در ارتباط با تخلفات صورت گرفته در این سازمان، در مرجع قضایی پاسخگو باشند.

سعید مرتضوی پرونده های مختلفی در دستگاه قضایی دارد که یکی از این پرونده ها، پرونده تخلفات وی در زمان ریاست بر سازمان تامین اجتماعی است.

این پرونده که علاوه بر متهمان بسیار، شاکیان خصوصی زیادی نیز دارد، از طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی و شستا که تیر سال 92 اعضای آن انتخاب شدند و احکام آنها را رییس مجلس صادر کرد، شکل گرفت.

13 آذر سال 1392 گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

در گزارش کمیته تحقیق وتفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، نام افراد زیادی به عنوان متخلف آورده شده بود.

نام معاون اول رییس جمهور سابق، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم، مدیر عامل وقت سازمان تأمین اجتماعی و برخی معاونان این سازمان نیز در فهرست متخلفان منتشر شد.

براساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در صورتیکه در گزارش تحقیق وتفحص، تخلف احراز و درخواست تعقیب شود، متخلف توسط هیأت رییسه مجلس حسب مورد به قوه قضاییه یا مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می شود تا خارج از نوبت، تقاضای کمیسیون را مورد رسیدگی قرار دهد.

در نهایت 21 دی سال 1392 دادستانی تهران از رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران اعلام کرده بود که گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی برای رسیدگی به یکی از شعب دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

اما این پایان کار نبود و بعد از ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، شکایت های شکات خصوصی از مدیرعامل سابق تامین اجتماعی و متخلفین این پرونده آغاز شد بطوریکه سه وکیل دادگستری، جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در چابهار و بیش از یکهزار نفر از کارگران شرکت ها و کارخانه های کشور به عنوان بیمه شده تامین اجتماعی، شکایت های خود را با اتهام اختلاس، خیانت در امانت، کلاهبرداری، ارتشا و رشاء، تحصیل مال نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی علیه متخلفین این پرونده و حتی بابک زنجانی که هم اکنون در بازداشت به سر می برد، مطرح کردند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
واکنش کیهان به سخنان دیروز روحانی
خاطرات جالب و خواندنی گل آقا از شهید رجایی
راه‌ اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان
هدیه ازدواج، البغدادی به اعضای داعش
کدام وزیر بابک زنجانی را تأیید کرد؟