در دیدار روحانی و پوتین چه گذشت؟
رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس‌ جمهوری فدراسیون روسیه، طی دیداری بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط سیاسی دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با ولادیمیر پوتین که در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان بویژه روسیه اهمیت زیادی قایل است. رییس‌ جمهوری با اشاره به مذاکرات یکسال گذشته خود با رییس‌ جمهوری روسیه که در بیشکک و شانگهای صورت گرفته بود، افزود: پیگیری اهداف بلند مدت در روابط فی‌مابین به نفع دو ملت و کل منطقه است و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی تهران - مسکو طی سال گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته است.

روحانی، اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط ایران و روسیه را جدی خواند و افزود: دو کشور در زمینه علم و فناوری همکاری‌های خوبی داشته‌اند و این روند باید با توسعه هر بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های فنی و مهندسی، تجارت و همچنین صدور خدمات و کالاهای کشاورزی تقویت شود.

رییس‌ جمهوری، ارتباط هر چه آسان‌تر و بیشتر تجاری و بخش خصوصی دو کشور را پشتوانه ارزشمندی برای همکاری‌های استراتژیک ارزیابی کرد و خواستار تسهیلات هر چه بیشتر طرف روسی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی ایران شد.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌ جمهوری روسیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر روحانی، گفت: روابط دو کشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌های به ثمر رسیده، طرح‌های زیادی در مسیر توافق یا اجرا قرار دارند.

رییس‌ جمهوری روسیه به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیگیری و تحقق این توافقات، کمیته ویژه‌ای در روسیه تشکیل خواهد شد.

رییس‌ جمهوری روسیه همچنین به برخی همکاری‌ها در زمینه علوم نوین، فناوری ارتباطات و نیز ادامه همکاری در حوزه انرژی اشاره و بر رساندن روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و روسیه به نقطه‌ای مطلوب تأکید کرد.

در این دیدار همچنین روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طرفین از رسیدن به توافق جامع در دوره زمانی مورد نظر حمایت کردند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
حمله شجونی به دولت: اینها را اخراج کنید!
ارائه شماره تلفن شخصی شهروندان و مسئولان توسط مخابرات!!!
تصویری جالب از ملاقات یک خانواده با اوباما
بان‌کی‌مون: مبارزه با داعش نیاز به مجوز شورای امنیت ندارد
لیست اجاره‌ بها در مناطق مختلف تهران +جدول