کدام دولت سالم ترین دولت تاریخ ایران بود؟
یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: دولت روحانی یکی از سالم ترین دولت‌های تاریخ ایران است چرا در این دولت بیشترین نظارت صورت می‌گیرد و دولت بیشترین مراقبت‌ها را برای جلوگیری از فساد دارد.
سعید لیلاز درباره درخواست رییس جمهوری از اساتید و نخبگان برای ارایه راهکارهای پیشگیری از فساد اظهار داشت: همانطور که رییس جمهوری گفته است مبارزه با فساد صرفا با شعار نمی شود و باید راهکارهای عملی در این زمینه ارایه شود.

وی یکی از راهکارهای عملی برای پیشگیری از فساد را کاهش دخالت دولت و تصدی دولت در اقتصاد دانست و افزود: به میزانی که این تصدی گری افزایش یابد؛ فساد هم افزایش یافته و به میزان کاهش دخالت دولت و آزاد سازی اقتصادی، فساد نیز کاهش می‌یابد. این اقتصاددان با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از فساد، گسترش آزادی ها از جمله آزادی مطبوعات و فضای نقد است، ادامه داد: در این میان دولت روحانی یکی از سالم ترین دولت‌های تاریخ ایران خواهد بود. وی همچنین دولت خاتمی را سالم ترین دولت در این زمینه دانست و گفت: این مساله به خاطر شخصیت وی نبود بلکه به این دلیل بود که بیشترین شفافیت را در ساختار سیاسی داشتیم.

لیلاز در عین حال بدترین دوران تاریخ را در زمینه وجود فساد سال‌های 84 تا 92 دانست و گفت: در این دوران از نظر نظارت بر عملکرد دولت، کمترین امکان نقد وجود داشت. وقتی آقای احمدی نژاد در مجلس، رییس قوه مقننه را به فساد متهم می کرد و کسی چیزی نمی‌گفت، بدیهی است که بدترین دوره تاریخ در زمینه فساد به وجود آید. وی هر چند دولت الکترونیک را راه مبارزه با فساد دانست اما در عین حال تاکید کرد: تا زمانیکه آزادی نباشد گسترش دولت الکترونیک هم نمی‌تواند کاری در زمینه پیشگیری از فساد پیش ببرد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
عیادت مجازی ده ها هزار نفر از رهبر انقلاب
روزی که وزیر نفت ایران تا پای مرگ رفت
متن نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب چه بود؟
وقتی داعشی‌ها به جان یکدیگر می‌افتند
خاتمی به رهبر انقلاب نامه نوشت