در دیدار ظریف با جان کری چه گذشت؟
این دیدار بیش از یک ساعت دوام داشت. در مرحله اول دیدار فقط بین آقایان کری و ظریف بود و بعدا از طرف آمریکایی آقا ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه و...
یك مقام ارشد آمریكایی شب گذشته پس از دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریكا در نیویورك گفت:امروز در هتل والدرف استوریا آقای جان کری وزیر خارجه ایالات متحده با  همتای خود اقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وی افزود:این دیدار بیش از یک ساعت دوام داشت.  در مرحله اول دیدار فقط بین آقایان کری و ظریف بود و بعدا  از طرف آمریکایی آقا ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه و خانم شرمان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و از طرف ایرانی آقای سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وآقای مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنها ملحق شدند.

این مقام آمریكایی تصریح كرد:آنها وضعیت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک تحت رهبری اتحادیه اروپا را مرور کردند.

وی ادامه داد پیشرفت حاصله و هم کار باقی مانده را مورد بحث قرار دادند.   کری اظهار نظر کرد که هفته آینده فرصتی برای حصول پیشرفت بیشتر است و تاکید کرد که این  قصد طرف ما است.

این مقام آمریكایی ادامه داد:   خارج از موضوع هسته ای آنها درباره تهدید گروه داعش صحبت کردند.  با نگاه به آینده هم وزیرکری و هم وزیر ظریف به دیدارهای بیتشردر این هفته در صورت نیاز توافق کردند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
ادعای شرط ایران برای همکاری با آمریکا
بچه دار شویم !!! مقایسه شرایط بچه دار شدن در ایران با دیگر کشور ها...
قالیباف و چمران در مترو +عکس
زمان تشییع پیکر حجت‌الاسلام دعاگو
بذل و بخشش میلیاردی در دولت قبل