دیدار های ظریف با وزرای خارجه 4 کشور
وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نیویورک دیدارهای دو جانبه ای با وزرای خارجه ایسلند، اوکراین، ترکمنستان و پاکستان داشت.
وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند صبح امروز با یكدیگر ملاقات و درباره زمینه‌هاى همكارى مشترك در حوزه دوجانبه و بین المللى گفتگو و تبادل نظر كردند. مدیریت منابع آبى، انرژى و ماهیگیرى ازجمله زمینه‌هاى مورد تاكید طرفین براى افزایش همكاریهاى دوجانبه بود.

همچنین وزراى خارجه جهمهوری اسلامی ایران و اوكراین صبح امروز در نیویورك ملاقات و درباره اخرین وضعیت اوكراین، برقرارى آتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظركردند.

دراین دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهمیت تقویت آن بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزارى كمیسیون مشترك همكاری‌هاى اقتصادى دو كشور تاكید كردند.

 ظریف د ر پایان ابراز امیدواری کرد وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و تركمنستان نیز صبح امروز در نیویورک دیدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فیمابین، آمادگى خود را براى ارتقا مناسبات بویژه در زمینه هاى انرژى، حمل و نقل ریلى و جاده‌اى اعلام کردند.

 ظریف در این دیدار همچنین با اشاره به زندانیان ایرانى در تركمنستان خواستار رسیدگى به وضعیت آنان و یافتن راههاى مناسب جهت تسهیل آزادى آنان گردید. وزیرخارجه تركمنستان نیز پیگیرى این مشكل را از مراجع ذیربط كشورش مورد تاكید قرار داد.

همچنین وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاكستان صبح امروز با یكدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاكرات هسته اى،همكاریهاى مشترك گفتگو و تبادل نظر كردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجارى، تقویت همكاریهاى وزارتخانه هاى ذیربط براى پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها بمنظور پیشگیرى از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونى و اقدامات گروههاى تروریستى تاكید كردند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
روحانی به آمریکا رفت + تصاویر
سیگارکشیدن در دسرساز در اتاق بازرگانی ایران!
بچه دار شویم !!! مقایسه شرایط بچه دار شدن در ایران با دیگر کشور ها...
نوبت به واکنش کالباس‌ سازها به خمیر مرغ رسید
تضمین یک‌میلیاردی با سفته‌٣‌میلیون تومانی