زیباکلام: دوست ندارم به اوین بروم چون ...
استاد دانشگاه تهران گفت: من اصلا یك قهرمان نیستم. من یك آدم كاملا معمولی هستم كه با بی‌آرتی‌‌های آقای قالیباف اینور آنور می‌روم.
صادق زیباكلام تاكید كرد: من به هیچ‌وجه دوست ندارم به اوین بروم. من در دادگاه اول به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به یك‌سال حبس محكوم شدم و به اتهام توهین به قوه قضاییه هم به 6 ماه و جمعا 18ماه كه اعتراض كردم و پرونده‌ام رفته به شعبه 36 تجدیدنظر.

 زیباكلام اظهار كرد: من تدریس را هم ذیل نوشتنم می‌آورم؛ یعنی اصل برایم نوشتن است. چون از طریق نوشتن دارم افكار و عقایدم را با مخاطبینم در میان می‌گذارم. خب تدریس هم همین كار را می‌كند. در یك سطح بسیار محدودتر. صفحه فیسبوك من 330هزار عضو دارد؛ یعنی هر مطلبی را كه من می‌نویسم اتوماتیك برای 330 هزار نفر دیگر هم می‌رود و از طریق هر كدام آنها برای یكسری دیگر می‌رود. من نمی‌گویم همه آن 330هزار نفر حكما هر چه من نوشته‌ام را می‌خوانند اما از كامنت‌هایی كه در صفحه‌ام گذارده می‌شود، خیلی‌ها مطالبم را می‌خوانند. یك سرمقاله معمولی من نزدیك به 5هزار كمتر یا بیشتر لایك می‌خورد. خب اینها نشان می‌دهد كه یك عده دارند نوشته‌هایم را می‌خوانند.

 این آسان به دست نیامده كه حالا من بروم اوین و همه اینها فعلا متوقف شود. نه من رسالت و وظیفه خودم را در این شرایط زندان رفتن نمی‌دانم و نوشتن می‌دانم. وی درپاسخ به این سوال كه «حالا فرض بگیریم كه تجدید نظر حكم 18 ماه را تایید كرد چه‌كار می‌كنید؟» گفت: با كمال ناراحتی و دلخوری می‌روم زندان. سعی می‌كنم 18 ماه را آرام بگذرانم و فقط از مسئولین زندان تقاضا می‌كنم كه به من اجازه دهند كه «غرب چگونه غرب شد» را ادامه بدهم. ببینید من از اول این تابستان یك كار سترگی -البته از نظر خودم كار سترگی است- شروع كرده‌ام و نزدیك به 200 صفحه دستنویس شده تا اینجا. اسمش را گذاشته‌ام «غرب چگونه غرب شد.»

 وی ادامه داد: دقیقا كتاب در حقیقت آن روی سكه «ما چگونه ما شدیم» است. دارد نشان می‌دهد كه چه شد كه غرب در یك فرایند تاریخی توانست آنگونه جهش نماید و تمام تمدن‌های شرق را پشت سر بگذارد و بشود غربی كه ما امروزه آن را می‌شناسیم. دارم نشان می‌دهم كه این استعمار، فراماسون، سرمایه‌داری، صهیونیسم و این حرفها چه هستند و تا ما رنسانس، انقلاب مركانتالیسم، انقلاب علمی، خردگرایی و عصر روشنگری و اینها را نفهمیم، مطلقا نمی‌توانیم بفهمیم كه غرب چگونه توانست از قرن پانزدهم و شانزدهم باین سو نه تنها به شرق برسد بلكه آن را جا بگذارد.

خانم بهفر مشغول تنظیم کردن این بخش‌ها هستند. حالا من بروم اوین این كار همین جوری می‌ماند وسط زمین و هوا تا من دو مرتبه بیایم بیرون و كار را شروع كنم. بعلاوه روی این موضوع كار می‌كنم كه چه شد آمریكا ستیزی بعد از انقلاب بدل به گفتمان مسلط جامعه ما شد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
چمران، احمدی‌ نژاد را شهردار کرد ؟
بالاخره دلایل سقوط مرگبار آنتونف 140 اعلام شد
نامه تند زیباکلام به جواد لاریجانی
مذاکرات هسته‌ای بدون پیشرفت پایان یافت
رویای ویلاسازان در رشت به کابوس تبدیل شد