روایت عراقچی از موارد اختلافی ایران و 1+
عراقچی تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد توافقی حاصل شود بهتر است که آن را اکنون انجام دهیم؛ تمدید مذاکرات سخت و بی‌استفاده خواهد بود.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: علیرغم وجود اختلافات بر سر مسائل اصلی دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در کمتر از 2 هفته دیگر در یک شهر اروپایی برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در گفت و گو با خبرگزاری کیودو ژاپن اظهار کرد: ما توانستیم در یک فضای سازنده به درکی به مراتب بهتر برسیم اما اختلافات بر سر مسائل اصلی هنوز به قوت خود باقی است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای همچنین گفت: برخی از ایده‌های مطرح شده در نشست نیویورک امیدوار کننده هستند اما هیچ یک از آنها نتوانستند در خصوص مسائل کلیدی مورد اختلاف یک درک مشترک به ما بدهند. از این رو نتوانستیم به پیشرفتی ملموس در مذاکرات اخیر برسیم.

عراقچی تاکید کرد:‌ اگر قرار باشد توافقی حاصل شود بهتر است که آن را اکنون انجام دهیم؛ تمدید مذاکرات سخت و بی‌استفاده خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در کمتر از دو هفته دیگر در یکی از شهرهای وین یا ژنو از سر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش ایران و گروه 1+5 که در نوامبر سال گذشته به توافقی اولیه در خصوص محدود کردن برنامه‌ هسته‌ای ایران و کاهش تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور دست یافتند تنها دو ماه دیگر تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر سال 2014 فرصت دارند تا به راه حلی نهایی در این زمینه برسند.

به گفته‌ این عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران یکی از موارد اصلی مورد اختلاف میان طرف‌های مذاکره کننده ظرفیت غنی سازی و خواست ایران برای لغو کامل تمام تحریم‌هاست.

عراقچی در این باره گفت: هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر پیشرفت و اعتماد در روابط دو جانبه حاصل نشده است. مساله این است که ما در موقعیتی قرار نداریم که بگوییم اعتمادها میان دو طرف افزایش داشته است من این را باور ندارم.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
مرحله حساس مذاکرات ایران و 1+5
اوباما : درباره تهدید داعش ارزیابی ما درست نبود
دردسرهای خانم رئیس، برای ازدواج با مرد جوان
زیباکلام: دوست ندارم به اوین بروم چون ...
چمران، احمدی‌ نژاد را شهردار کرد ؟