بان کی مون T دبیرکل سازمان ملل متحد به تمامی مردم فراخوان داد
در این روز جهانی بدون خشونت فلسفه مرحوم ماهاتما گاندی را گرامی می‌داریم که سرمشق ایشان ثابت کرد اعتراض‌های صلح‌آمیز می‌تواند بیش‌تر از تجاوزات دستاورد داشته باشد.
 دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بدون خشونت (2 اکتبر 2014 برابر با 10 مهر ماه جاری) از تمامی مردم خواست تا با نفوذ نابردباری مبارزه و براساس فلسفه بدون خشونت ماهتما گاندی همبستگی انسانی پدید آورند.

متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

در این روز جهانی بدون خشونت فلسفه مرحوم ماهاتما گاندی را گرامی می‌داریم که سرمشق ایشان ثابت کرد اعتراض‌های صلح‌آمیز می‌تواند بیش‌تر از تجاوزات دستاورد داشته باشد.

اصول نهفته در اعلامیه جهانی حقوق بشر که در 1948 تصویبشد یعنی همان سال درگذشت گاندی، بسیار مرهون اعتقادات ایشان است.

در این زمان که خشونت فرقه‌یی افزایش یافته و تخریب بی‌جهت مکان‌ها و میراث فرهنگی ادامه دارد، موقع مناسبی برای یادآوری فراخوان گاندی برای صلح و آشتی و هشدار وی است مبنی بر این که «چشم در برابرچشم موجب ایجاد جهانی پر از نابینا می‌شود».

ما باید فرهنگ صلح را پرورش دهیم، بر گفت‌وگو و تفاهم تکیه کنیم، فرهنگ بدون خشونت را ترویج دهیم و صلح پایدار ایجاد کنیم. از راه آموزش، می‌توانیم راه‌های نوین همزیستی با یکدیگر در سیاره زمین را ایجاد کنیم. آموزش هم‌چنین می‌تواند بنیادی برای توسعه الگوی جدید شهروند جهانی و همبستگی ارائه دهد که برای جهان امروز بسیار اساسی است.

در این روز، اینجانب از تمامی مردم می‌خواهم تا با نفوذ نابردباری مبارزه و شهروندی جهانی را به پیش برده هم‌چنین براساس فلسفه بدون خشونت ماهاتما گاندی همبستگی انسانی پدید آورند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
توفیقی: مخالفان به جز سال 88 چیزی ندارند
کارمزد خدمات بانکی همسو با بانکداری بدون ربا است
تندروها این تصاویر را فراموش کرده‌اند + تصاویر
قول مساعد قالیباف برای ساخت 4 کمپ
محصولات غذایی دوره کم‌ آبی + عکس