نامه مجمع مدرسین حوزه قم درباره حصر
اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد وضعیت کروبی و موسوی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نامه نوشتند.
 اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد وضعیت کروبی و موسوی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور نامه نوشتند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

با سلام و احترام و تشکر از حضرتعالی و همکاران محترمتان که با تدبیر امور، امید را در جامعه ایجاد کرده و حرکت حماسی ملت ایران در 22خرداد 92 را به حادثه‌ای مبارک و ماندگار تبدیل کرده‌اید.

آقای رئیس‌جمهور، همان‌طور که استحضار دارید، اقبال مردم و تمایل دل‌ها به جنابعالی در انتخابات گذشته، علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی و سوابق ارزنده خودتان و حمایت و همراهی چهره‌های مقبول و مورد اعتماد ملت از شما، مرهون ادبیات، پیام و وعده‌هایی بود که مطرح کردید.ملت شریف ایران شما را به عنوان کسی که با تکیه به حق و قانون با رفتارهای عنان گسیخته و خود سرانه مقابله می‌کند و کارها را در مجاری قانونی قرار می‌دهد،انتخاب کرده‌اند. اینک شما علاوه بر ریاست قوه مجریه، طبق اصل 113 قانون اساسی مسئول اجرای اصول قانون اساسی هستید و بر همین اساس برای پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سوگند خورده‌اید.

آقای رئیس‌جمهور، شما در دوران مبارزه با حکومت استبدادی ستم شاهی مبارزه کرده ودر شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی کوشیده‌اید، در علم حقوق صاحب نظرید و در حوزه علمیه تربیت یافته ودانش آموخته اید. شما به خوبی واقفید که ارزشمندترین و درخشان ترین بخش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصولی است که بیان می‌کند که پایه‌های استوار این جمهوری بر حق، عدالت، اصول عالی اسلام و حقوق ملت بنا نهاده شده است؛ولی سوگمندانه باید گفت این اصول در مقام عمل و اجرا چنان که شایسته این نظام است تحقق نیافته است.

نویسندگان این نامه با انتقاد از روند اجرای اصول سی و دوم، سی و سوم، سی و ششم، سی و هفتم و سی و نهم ابراز عقیده کرده‌اند: ملت شریف ایران، رای دهندگان به جنابعالی و چشم جهانیان ناظر است که تمامی این اصول آشکارا و علنی در مورد حضرات آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و جمعی دیگر از عزیزان انقلاب و ملت اجرا شود؛ و از شما به عنوان مجری قانون اساسی توقع چاره‌جویی می‌رود.

نویسندگان این نامه هم‌چنین معتقدند: چگونه می‌توان پذیرفت عناصری خدوم و با سابقه درخشان در تاسیس و استمرار این نظام،امروز از حقوق اولیه خود محروم باشند؟ ماجراهای تلخ قبل، مقارن و پس از انتخابات سال 88 هرچه بود امروز پایان یافته است و باید از آن گذشت و به آینده اندیشید، یا اگر بازکاوی و تامل در آن لازم است، تمام ماجرا باید واکاوی شود و همه اطراف باید مسئولیت های خود را به عهده بگیرند.

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که در انتخابات سال 92 برحسب وظیفه از حضرتعالی حمایت کرده، خرسند است که انتخاب شما امید و حرکت سازنده را به جامعه بازگردانده است؛ و در این راستا از هیچ تلاشی برای موفقیت شما که موفقیت جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است کوتاهی نمی کند؛ و مانند اقشار گوناگون ملت انتظار دارد ثمر بخشی اقدامات شما در خصوص اجرای قانون اساسی و احقاق حقوق همگان را مشاهده نماید.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
درخواست آیت‌الله صافی از ظریف درباره حکم ظالمانه ...
از ترس سرتیپ، به جسد مرده هم شلاق می زدند
مدیر شرکت سوئیسی: دولت روحانی یک فرصت است
در روزهای گذشته در وین چه خبر بود؟
جزییات اسیدپاشی‌های سریالی اخیر به زنان اصفهانی