دولت روحانی وقت را صرف سیاست نمی كند
رحمانی‌فضلی البته بحثی را در این جلسه پیش كشیده كه هر چند قبلا هم چند باری مطرح شده بود، اما هیچگاه تاكنون دولتی‌ها به این جدیت به آن نپرداخته بودند؛
عبدالرضا رحمانی فضلی به تشریح برخی سیاست‌ها و دیدگاه‌های كلی دولت برای اداره كشور پرداخت؛ از منازعات سیاسی و برگزاری انتخابات گرفته تا مذاكرات هسته‌یی با كشورهای 1+5. مسائلی كه دولت را در چهارده ماه گذشته درگیر برخی از حاشیه‌ها هم كرده است.

 رحمانی‌فضلی اما به نمایندگی از دولت یازدهم در جلسه شورای اداری اردبیل باز هم تاكید كرد كه قصد دولت برای اداره بهتر كشور فرار از این حاشیه‌هاست؛ حاشیه‌هایی كه به گفته او فرصت كار را از دولت می‌گیرد. این سخنان رحمانی‌فضلی اما بسیار آشناست، چرا كه پیشتر نیز بارها توسط دولتمردان و حتی رییس‌جمهوری نیز مورد تاكید قرار گرفته است.

رحمانی‌فضلی البته بحثی را در این جلسه پیش كشیده كه هر چند قبلا هم چند باری مطرح شده بود، اما هیچگاه تاكنون دولتی‌ها به این جدیت به آن نپرداخته بودند؛ موضوع برگزاری انتخابات. رحمانی فضلی گفته كه به عنوان وزیر كشور و مسوول برگزاری انتخابات دیانت خود را به گروه‌های سیاسی نخواهد فروخت. او همچنین تاكید كرده كه دولت تنها «كارگزار» انتخابات است و اگر كسی رای می‌خواهد باید به فكر مردم باشد.

 البته تصور اینكه سخنان و موضع‌گیری‌های دولتی‌ها و مشخصا وزیر كشور از این پس درباره برگزاری انتخابات بیشتر شود، چندان دور از ذهن نیست. فعال شدن جریان‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف كه از هم‌اكنون انتخاباتی گرم را برای اسفند 94 نوید می‌دهد، یكی از دلایلی است كه شاید دولتی‌ها را مجبور كند تا بعد از این بیشتر درباره برگزاری انتخابات مجلس دهم شاهد اظهارنظر آنها باشیم.

رییس‌جمهوری جز منافع ملی، دغدغه‌های رهبری و خواست ملت به چیز دیگری نمی‌اندیشد و بر این اساس دولت نیز نباید در فضای رقابت‌های سیاسی قرار بگیرد. دلسوزی، تعهد و حساسیت نسبت به مسائل خوب است اما وقتی می‌توان با تعامل و تدبیر امور را پیش برد، نباید دچار حاشیه‌ها شویم.

به عنوان وزیر كشور اعلام می‌كنم كه به هیچ‌وجه دیانت خود را به سیاسیون نخواهم فروخت؛ یك سال و دو ماه از زمان روی كارآمدن دولت تدبیر و امید گذشته و سال‌های پیش رو نیز به سرعت خواهد گذشت و در پایان باید پاسخگوی خدا و ملت باشیم.

ما تنها كارگردان اجرایی انتخابات هستیم و انتخابات‌هایی كه در این دولت برگزار خواهد شد قانونی، سالم، با نشاط و عادلانه خواهد بود و اگر كسی به دنبال رای است، باید به فكر مردم باشد. مردم با حضور در انتخابات احساس وجود می‌كنند و اگر این امر را تضعیف كنیم، در واقع حلقه اتصال حاكمیت و مردم تضعیف می‌شود و همه گروه‌های سیاسی باید به این امر توجه داشته باشند. مردم به گردش حكومت در چارچوب مردمسالاری دینی اعتقاد دارند و اگر مجلسی یا دولتی ناكارآمد باشد، در دور بعدی با رای خود تغییر ایجاد می‌كنند.

از زمان روی كارآمدن دولت یازدهم گام‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف برداشته شده اما مطالبات مردم بالاست و البته ما نباید سقف مطالبات را ببندیم چرا كه این امر لازمه پویایی و رشد است. استاندارد زندگی باید بالا برود و در عین حال مطالبات باید در چارچوب اختیارات، امكانات و صرف زمان محقق شود اما گروه‌های سیاسی نباید مطالبات را به نگرانی و تنش تبدیل كنند.

هر كس می‌خواهد در این كشور فعالیت سیاسی كند باید آگاه باشد كه پایه رای در انتخابات، مسائل اجتماعی است و تجربه 36 سال گذشته نشان داده نقش آفرینی سیاسی نقش چندانی نداشته و گروه‌ها باید با فعالیت در عرصه اجتماعی و كسب رضایت مردم در زمان خود بهره‌برداری سیاسی نیز داشته باشند. بزرگ‌ترین نعمت رضایت اجتماعی مردم است كه به حكومت اسلامی و ولایت فقیه ایمان داشته و ما باید از طریق تلاش برای رفع مشكلات و احترام به مردم، قدر این رضایت اجتماعی را بدانیم.

دستگاه‌های اجرایی تنها وظیفه دارند حلقه ارتباط مردم با حاكمیت را فراهم كنند؛ امروز فرزندان ما با بیكاری دست به گریبان هستند و باید به این امر توجه كنیم كه اگر حتی عده‌یی ناراضی باشند، امنیت جامعه به خطر می‌افتد. در سال‌های گذشته وحدت نظر در دستگاه‌های اجرایی نبود، این امر قابل قبول نیست و مدیران استانی باید در حوزه‌های امنیت، اجتماع، فرهنگ و سیاست وحدت رویه داشته باشند و در صورت تخطی به جد پیگیری می‌كنیم.

امروز در نشست‌های مشترك خود با گروه 1+5 كه با تلاش‌های بی‌وقفه وزارت امور خارجه صورت می‌گیرد، بر روی احقاق حق خود مذاكره‌یی نداریم. مذاكرات امروز بر روی تعداد و نحوه محدودسازی چند ده هزار سانتریفیوژ است و حقوق هسته‌یی ملت ایران به رسمیت شناخته شده است و این در حالی است كه در سال‌های گذشته مذاكرات بر روی اجازه فعالیت و انجام كار تحقیقاتی بر روی چند سانتریفیوژ صورت می‌گرفت.

غرب برای ما فرش قرمز پهن نكرده بلكه با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی و تایید صلاحیت نظام از سوی مردم توانستیم با اراده و عزم جدی، خود را به نظام بین‌المللی تحمیل كنیم.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی ایدئولوژیك و كشوری موثر در خاورمیانه نسبت به مسائل منطقه‌یی بی‌توجه نیست. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مسائلی در همسایگی ما رخ دهد و سپس آثار آن را بر امنیت ملی خود شاهد باشیم و بر این اساس در تحولات مختلف منطقه‌یی از جمله در سوریه، لبنان، فلسطین و عراق بر اساس حق طبیعی خود عمل می‌كنیم.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir

مطالب پیشنهادی :
آقای قالیباف ، چرا در همایش وحدت اصولگرایان غایب بودید؟
ماجرای دردناک دختر ایزدی
جزییات اسیدپاشی‌های سریالی اخیر به زنان اصفهانی
واکنش دیگری به جنجال انتشار فیلم اتاق عمل
سرگی ریابکوف : 98 درصد در مذاکرات ایران و 1+5 به توافق رسیده ایم