آخرین سخنرانی و پیام آیت الله مهدوی کنی
رییس مجلس خبرگان رهبری در همایش گرامیداشت آیت الله میرزاعلی مشکینی گفت: آیت الله مشکینی در راه رسیدن به هدف، همه مشکلات را تحمل می کرد و علما و فضلا باید به وجود این عالم دینی تاسی کنند.
 آیت الله محمدرضا مهدوی کنی روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه سال جاری در همایش گرامیداشت آیت الله میرزاعلی مشکینی در قم برای آخرین بار در یک مراسم عمومی سخنرانی کرد و نیز برای آخرین بار به همایش سراسری 15 خرداد در ورامین پیام فرستاد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در همایش گرامیداشت آیت الله میرزاعلی مشکینی گفت: آیت الله مشکینی در راه رسیدن به هدف، همه مشکلات را تحمل می کرد و علما و فضلا باید به وجود این عالم دینی تاسی کنند.

آیت الله محمد رضا مهدوی کنی در همایش گرامیداشت آیت الله میرزا علی مشکینیˈ در سالن همایش دارالحدیث قم افزود: یکی از کسانی که قبل از انقلاب در تبعید گرفتار بود آیت الله مشکینی بود و در ایام تبعید نیز از اوقات و ساعت های زندگی خود به خوبی استفاده می کرد.

وی تاکید کرد شخصیت آیت الله مشکینی از جهات مختلف می تواند مورد بحث قرار گیرد و او از جنبه های مختلف مردی با برکت بود.

وی با یادآوری این که خیر آیت الله مشکینی به همگان می رسید، گفت: آیت الله مشکینی در هر جا حضور داشت از زمان خود به خوبی استفاده می کرد و با وجود مشغله های سیاسی، هیچ گاه دست از تحقیق و پژوهش و تالیف نمی کشید.

وی گفت: هیچ راه بزرگی نیست، مگر این که در مسیر آن راه مشکلاتی باشد. اما آیت الله مشکینی در مسیر زندگی خود همواره صبر و شکیبایی داشت.

رییس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت الله مشکینی به گردن حوزه و انقلاب حق دارد. او فردی زاهد بود. اما در مراحل مختلف انقلاب حضور داشت و می تواند در ادامه مسیر انقلاب برای ما مقتدا باشد.

همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده بود.

* آیت الله مهدوی کنی: بازخوانی سیره امام باید تذکری برای پیشبرد اهداف انقلاب باشد

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به همایش سراسری 15 خرداد که روز یکشنبه 11 خرداد ماه سال جاری با حضور وزیر کشور در شهرستان ورامین برگزار شد، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه قیام خونین 15 خرداد اعلام کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل در شرایطی آغار شد که مردم ایران سالیان متمادی طعم تلخ ظلم و ستم را چشیده بودند و امام بزرگوار با الهام از تعلیم اسلامی و تإسی به سیره نبی مکرم به پا خاست و مکر استکبار جهانی و نوکران سرسپرده اش را برملا کرد، از ظلم و ستم شاه گفت، از توطئه آمریکا و انگلیس علیه ملت ها، از غده سرطانی اسرائیل و از مظلومیت فلسطین سخن به میان آورند و ملت مسلمان ایران که همواره پیرو علما بوده و آنان را ورثه انبیا می دانند به ندای رهبر خود لبیگ گفتند و فریاد اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم شاهنشانی در راهپیمایی ها اعلام کردند .

در خرداد 42 در تهران و برخی از نقاط کشور چنان قیامی به راه افتاد که رژیم شاه از تمام ساز و برگ نظامی برای سرکوب آن استفاده کرد و در 12 محرم هزاران شهید در تهران، قم و جاده ورامین به خون غلطیدند.

اگرچه پس از آن امام عزیز دستگیر، زندانی و تبعید شد؛ ولی این ها باعث شد تا مردم بیدار شده و شعله انقلاب برافروخته گردد تا این قیام که همچون نهالی خجسته در 12 محرم سال 42 کاشته شده بود، در 22 بهمن 57 به بار نشیند.

البته محرم و عاشورای حسینی در طول سال های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتنه سال 88 به تعبیر رهبر به کمک نهضت آمد و اکنون با گذشت بیش 35 سال از انقلاب، شجره طیبه انقلاب اسلامی روز به روز پرثمرتر شده است.

نکته قابل توجه در این نهضت این است ایده تشکیل نظام بر اساس ارزش های اسلامی در بین تمامی علمای شیعه مطرح بوده، ولی امام خمینی (ره) بود که با آگاهی و شناخت صحیح از حکومت اسلامی و بهره گیری از قدرت نهفته در ایمان مردم و شجاعت، اخلاق و توکل به خدا توانست این هدف والا و متعالی را محقق سازد و نظامی بر اساسی ولایت فقیه را بنا نهد.

اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی، معجزه ولایت فقیه در پیشبرد کشتی انقلاب در طوفان حوادث بیش از پیش مشخص است و امروز با مشاهده عدم توفیق بعضی از انقلاب ها در کشورهای اسلامی بر باورمان نسبت به کارآیی نظام مردم سالار دینی مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه افزوده شده است و بازخوانی و مرور اندیشه، سیره و روش امام در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب باید تذکری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد.

نیمه خرداد هر سال یاد آور آغاز نهضت و سالروز عروج آن مرد الهی است و فرصت مناسبی محسوب می شود و امیدواریم بخشی از آن در همایش ملی 15 خرداد تحقق پیدا کند.

در پایان از همه دست اندرکاران تشکر می کنم و از خداوند متعال علو درجات برای امام، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای 15 خرداد و بویژه شهدای ورامین مسألت می کنم و دعای خیر بقیه الله(عج) را برای جانشین به حق امام امت حضرت آیت الله خامنه ای مسألت دارم.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
عیادت رهبر انقلاب از آیت الله مهدوی کنی
جلسات سازش درباره ریحانه به نتیجه نرسید
خیر بد برای آنهایی که چک شان برگشت می خورد
بازهم یک زن خیانت کار ، بازهم قتل همسر
جزییات استخدام‌ در ادارات دولتی