ظریف با سفیر ترکیه در تهران دیدار کرد
رضا چاکان تکین، سفیر جدید ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، بعداز ظهر روز یک‌شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
رضا چاکان تکین، سفیر جدید ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، بعداز ظهر روز یک‌شنبه با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد. در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمام ابعاد بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه ظریف با اشاره به شرایط پیچیده موجود، بر همکاری بین کشورهای منطقه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و هم‌چنین داعش تاکید و افزود: در حال حاضر کشورهای منطقه با چالش‌های زیادی مواجه هستند که تنها از طریق همکاری و رایزنی قادر به فائق آمدن بر این چالش‌ها هستند.

او حل مشکلات موجود درباره حمل و نقل بین دو کشور تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا موانع را با همکاری و تعامل با مقامات ترکیه از سر راه بردارد.

سفیر جدید ترکیه در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: زمینه‌های بسیار زیادی برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد و ما به‌دنبال راهکاری هستیم تا مشکل کامیون‌های دو کشور حل شود.

وی هم‌چنین با اشاره به خطر داعش گفت: این گروه تروریستی خطری برای منافع ملی ترکیه محسوب می‌شود و ترکیه از این گروه تا کنون رنج دیده است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
زمان تعیین رئیس مجلس خبرگان اعلام شد
عجیب ترین ادعای "عرعر" درباره ایران
نجفی درمورد نپذیرفتن مسئولیت وزارت علوم ،عذر خواهی کرد
مشکل اسکان همراهان بیماران در تهران حل می شود
پاشیدن آب به صورت زنان و واکنش قوه قضاییه ...