باهنر: هنوز نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد را کشف نکرده‌ایم
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما هنوز کشف نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد چه نوع اصولگرایی را قبول داشت.
 محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره نقش فعلی احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی اظهار کرد: بالاخره آقای احمدی‌نژاد هم فعالیت‌های سیاسی خودش را دارند. بعضی‌ها او را به ماهو احمدی‌نژاد قبول دارند و برخی به عنوان اصولگرا. این بستگی به مواضع احمدی‌نژاد دارد که آیا می‌خواهد بعضی از اشتباهات گذشته را جبران کند یا خیر؟ او اصولا در طی هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.

وی در پاسخ به سوال ما مبنی بر احتمال خلاء رهبری در بین اصولگرایان با توجه به نبود عسگراولادی و مهدوی کنی اظهار کرد: طبیعی است که از دست دادن این عزیزان ضربه جدی در حرکت اصولگرایی ایجاد کند. آن‌ها تکیه‌گاه جدی بودند و بخصوص اعتدال و صلابت‌شان و رفتارشان از باورهای دینی‌شان می‌آمد. رفتارشان متخلق به اخلاق اسلامی است. طبیعی است از دست دادن آن‌ها ضربه می‌زند ولی ما یک وعده الهی داریم که می‌گوید خداوند هیچ آیه و نشانه و نعمتی را از شما نمی‌گیرد مگر این‌که بهتر از آن را نصیب‌تان کند.

باهنر ادامه داد:زمانی تفکر ما این بود که اگر امام (ره) از جهان برود، بعد از آن تکلیف انقلاب و متدینین چه خواهد شد و حتی جرأت فکر کردن به این مسأله را نداشتیم. اما هر انسانی رفتنی است و مهم این است که تلاش کنیم رویش‌ها وسیع‌تر و پرمحتواتر از ریزش‌ها باشد. درباره جایگزین خیلی طول می‌کشد که حوزه‌ها کسی مثل آیت‌الله مهدوی کنی را بسازند، اما فعالان سیاسی باید طوری خودشان را بسازند که به اشخاص وابسته نباشند. قبول دارم در کوتاه مدت این خلأ اثراتی را خواهد گذاشت.

وی درباره نشست وحدت اصول‌گرایان و نبود تعدادی از بزرگان اصول‌گرا در این نشست، یادآور شد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم بحث وحدت چهره‌های سیاسی بیشتر مطرح می‌شود. طبیعی است که هر جبهه و جریانی سعی می‌کند افراد همسو و همراه خود را به وحدت برساند. مرحوم مهدوی کنی می‌فرمودند ما وقتی بحثی وحدت را مطرح می‌کنیم، بحثمان وحدت فلسفی نیست. رسیدن به نقطه صد غیرممکن است ،اما خیز و حرکت به سمت وحدت کار بسیار درستی است. شاید یکی از دلایل اصلی این تکرار مکررات حرف همیشگی من باشد، چون جریانات سیاسی در قالب حزب فراگیر حرکت نمی‌کنند و نزدیک و دور شدنشان به هم ضابطه ندارد و بیشتر به تمایلات شخصی و گروهی باز می‌گردد که یکی از آسیب‌های وحدت در کشور ما است. تا زمانی که احزاب فراگیر تشکیل نشود، ما این مشکلات را خواهیم داشت.

باهنر با اشاره به تلاش حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی برای ایجاد انسجام و وحدت بین اصول‌گرایان، اضافه کرد: آقای تقوی بارها اعلام کردند که این جلسات ستاد اجرایی انتخابات نیست و مقوله انتخابات مقوله دیگری است. نیاز امروز ما وحدت، همراهی و همدلی است که باید در جریانات مختلف سیاسی شکل بگیرد. آقای تقوی هم همت کردند و با دعوت از گروه‌های مختلف این مسأله را دنبال کردند. طبیعی است که در جلسات مستمر آقای تقوی تعدادی از وزرای دولت‌های نهم و دهم و تعدادی از دوستان جبهه پیروان خط امام و رهبری شرکت می‌کنند. البته شرکت این عزیزان به نمایندگی از چهره‌ها نیست.

وی در ادامه بیان کرد: ما امیدواریم که به سمت وحدت نهایی حرکت کنیم، این چهارمین جلسه وحدت اصول‌گرایان بود که در سه جلسه قبلی آقایان نوری همدانی، موحدی کرمانی و جنتی سخنرانی کردند و این بار هم آیت‌الله مصباح سخنرانی کردند. طبیعی است که در جلسات بنا بر سخنران جلسه مخاطبین تغییر می‌کنند و در این جلسه هم اعضای جبهه پایداری حضور فعال‌تری داشتند، اما در جلسات فقط با آقای تقوی این‌طور نیست که جبهه پایداری محور باشد و معمولا" هم در جلسات شرکت نمی‌کردند.

باهنر افزود: تلاش ما این است که به یک انسجام و وحدت جامع برسیم. البته بعضی‌ها معتقدند این جلسات ظرفیت جامع شدن را ندارد، ولی مشی ما در جبهه پیروان در طول این مدت این بوده که زیر سایه جامعتین حرکت کنیم. البته ممکن است در جلسات خصوصی بحث و انتقاد هم بکنیم، اما مسیر کلی‌مان همسویی با آنها است. ما وحدت را قبول داریم، گروه‌های مختلف هم حضور پیدا می‌کنند. آیت‌الله مصباح هم کاملا" برایمان قابل احترام است و ما امید داریم که ان شاألله ایشان هم همراه باشند و به این انسجام بپیوندند و افراد دیگری که فعالان جبهه اصول‌گرایی هستند باید تلاش کنند تا زیر سایه این مجموعه فعالیت‌ها را دنبال کنند.

وی با بیان این‌که اشکالات به دولت احمدی نژاد سر جای خود باقی است، خاطرنشان کرد: بعضی‌ از وزرای احمدی نژاد منتقد او هستند و بعضی‌ها همچنان از او دفاع می‌کنند، ولی همه در جرگه اصول‌گرایی به حساب می‌آیند. البته خطوط قرمز انحرافی مشخص است و باید دوستان دقت کنند تا دوباره ملبس به جریانات انحرافی نشوند. ما با رعایت خطوط قرمز یعنی فتنه‌گران و منحرفین، دست همکاری به سوی همه دراز می‌ کنیم.

ادامه دارد...




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
ظریف با سفیر ترکیه در تهران دیدار کرد
ایرانسل سالانه چه قدر به دولت پول می‌دهد؟
طلسم تحریم‌های 35 ساله شکسته شد
نجفی درمورد نپذیرفتن مسئولیت وزارت علوم ،عذر خواهی کرد
مشکل اسکان همراهان بیماران در تهران حل می شود