رئیس جمهور در مجلس حضور یافت و گفت : این دولت اهل لج‌بازی نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم وارد مجلس شورای اسلامی شد.
 نیلی، وزیر پیشنهادی علوم، فانی، وزیر آموزش و پرورش، علوی وزیر اطلاعات و برخی دیگر از اعضای هیات دولت رییس جمهور را همراهی می‌کردند. علی لاریجانی حضور رییس جمهور و هیات دولت در مجلس را خیر مقدم گفت.

این سومین بار است که رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در مجلس حضور می‌یابد. پیش از این دولت جعفر نیلی منفرد و رضا فرجی دانا را به عنوان وزرای پیشنهادی علوم معرفی کرده بود که نیلی منفرد موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نشد و فرجی دانا بعد از گذشت چند ماه از فعالیتش از سوی مجلس استیضاح شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه دولت اهل لج‌بازی نیست،‌ گفت: در برابر مجلس شورای اسلامی برای سوال از وزرا و استیضاح از آنها به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می‌گذاریم.

رییس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر علوم پیشنهادی دولت، با بیان اینکه منشاء مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرا و نظرات مردم به وجود می آورد، گفت: مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بینیم.

روحانی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت و مجلس و قوای سه‌گانه و همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران، اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است، خاطرنشان کرد: هر کجا با هم بودیم، دست به دست هم دادیم، هم‌دل و همنوا بودیم و دل نازک نبودیم بلکه دل به هم دادیم پیروز شده‌ایم. از جمله در سیاست خارجی و سیاست داخلی و اقتصاد گام‌های مهمی به جلو برداشته‌ایم و برای امنیت کشور، منطقه و جهان قدم‌های استوار برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هر کجا که خدای ناکرده بین ما اندک فاصله‌ای ایجاد شده است دشمن از آن شکاف فاصله استفاده کرده است، افزود: دولت همان‌طور که بارها اعلام کرده است در برابر مجلس شورای اسلامی راه ادب و اخلاق و قانون را در پیش می‌گیرد و بین ما و شما حکم و حاکم، قانون اساسی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه داور اصلی بعد از خداوند بزرگ،‌افکار عمومی است، گفت: افکار عمومی قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت می‌خواهد چون افکار عمومی ملت ما نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لج‌بازی را می‌پسندد.

 روحانی در ابتدای صحبت‌های خود افتخار همه مسلمانان و آزادگان عالم را وجود مقدس ابا عبدالله‌الحسین (ع) و راه و سیره او دانست و گفت: سراسر نهضت امام حسین (ع) برای ما درس اخلاق و ادب، ایستادگی، فداکاری و حرکت برای مصالح امت اسلام است چون او برای اصلاح همه نابسامانی‌ها و مفاسد، ظلم و فشارهای نابجا و انحرافات در جامعه ایستاد و می‌خواست نیکی و خوبی در جامعه استقرار یابد و بدی و رذالت را از جامعه بزداید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
50 نماینده مجلس: "خباز" به مجلس نیاید!
یک بابک زنجانی دیگر رو شد
روحانی با معرفی نیلی می خواسته شوخی کند!
حکم برهنه‌شدن در عزاداری ها چیست ؟
فروش قسطی آپارتمان در منطقه 22+ جدول